Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WD MyBook Studio

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-28 19:21

Har införskaffat en MyBook Studio Edition 1 Tb.
Jag lyckas inte installera Device Manager. Får ett felmeddelande om illegaClass.....
Någon som har tips?

Bosse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-01 15:04

Vilket OS (Tiger, Leopard?) kör du?

WD har ju en nyare version att hämta från deras support-sidor, beroende på när din enhet skippades från fabriken kanske det kan hjälpa...

Har samma disk och har installerat ny firmware såväl som ny drive manager eller vad den hette för ett tag sedan.

  • Medlem
  • 2008-09-01 15:19
Ursprungligen av d99gnu:

Vilket OS (Tiger, Leopard?) kör du?

WD har ju en nyare version att hämta från deras support-sidor, beroende på när din enhet skippades från fabriken kanske det kan hjälpa...

Har samma disk och har installerat ny firmware såväl som ny drive manager eller vad den hette för ett tag sedan.

Jag har senaste Leoparden och har provat att ladda hem senaste Drive Manager - samma felmeddelande dyker upp. Har nu mailat WD i Amerkat och väntar på svar. Tack för att du svarade, skall hålla dig och andra informerade om svaret från over there.

bosse

Under tiden kan jag kanske få flika in en fråga.

Är det WD MyBook Studio II 1TB ni har? Oavsett, är den tyst och är ni i övrigt nöjd med den?

  • Medlem
  • 2008-09-20 10:54
Ursprungligen av eurodanzisch:

Under tiden kan jag kanske få flika in en fråga.

Är det WD MyBook Studio II 1TB ni har? Oavsett, är den tyst och är ni i övrigt nöjd med den?

Nix ingen II här. Bara en disk på 1TB. Är tyst och stör absolut inte även om jag kan höra när den varvar upp 70 cm från mitt öra. Har väl inte världens skarpaste hörsel och min frus bärbara Siemens tvärs över bordet överröstar det mesta, inklusiva dammsugare och diskmaskin.

Svaren från WD i Amerkat är oengagerade och endast hänvisningar till länkar - men trevliga "hälsningsmallar" har de. Det är väl för att man skall känna sig betydelsefull medan som sagt innehållet är noll och nada.

bosse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-20 17:09

Jag har en MyBook Studio 1Tb (dvs ingen II där). Jag hade innan jag patchade problem med att den "hängde sig" och skapade evig badboll tills man drog ut sladden men efter patchningen så fungerar den finfint ihop med Time Capsule såväl som direkt till iMacen.

1
Bevaka tråden