Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst till skrivare utan router?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 11:59

Undrar om det finns skrivare man kan skicka sina utskrifter från macen trådlöst till utan att man måste ha en router? Kör inte trådlöst nätverk hemma och har inga planer på det då jag tycker det snor för mycket bandbredd.

Känns som det borde finnas skrivare med inbyggd mottagare eller man kanske kan lösa det via någon dongelvariant som man sticker in i skrivarens usb port?

Helst ska det vara en laserskrivare då jag mestadels skriver ut i svartvitt och toner kostar hutlöst mycket pengar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-20 15:10

Wow vad trevligt med alla dessa svar... Vilken hjälp...

Orsaken att du inte fått något svar är nog flera. Dels kanske inget känner till någon sådan skrivare och då känns det kanske dumt att bara svara; "jag vet inte". Dels har det under de senaste veckorna tillkommit väldigt många nya medlemmar så (gissar jag) man hinner inte svara på alla frågor.
Har du sökt själv på 99.se ? Jag hittade bl a det här;

http://www.99.se/kringutrustning/251229-laserskrivare-med-inbyggd-scanner-fungerar-med-airport-express-extreme.html

Om din bandbredd är så dålig tycker jag att du ska satsa på att uppgradera den istället först. Sen funkar de flesta nyare skrivare via wifi och extreme eller express. Skulle inte vilja sitta utan trådlöst nätverk själv, känns 1900-tal.

Varför skulle ett WiFi nät sänka bandvidden?

Jag tror att den skrivare som jag just köpt - Samsung SCX 4500W - stämmer in på din kravspec. Haken är att jag själv inte fått det trådlösa att funka än, så min förhoppning är förstås att du köper samma modell, installerar den och sedan berättar för mig hur du gjorde...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-24 22:45

Allt du skickar via din Mac eller telefon eller... måste väl ingå i det du inte vill ha, någon typ av trådlöst nätverk. Det du säger motsäger det du vill?!! Nåväl, jag har bl.a. en HP Photosmart C7280 som jag dagligen (trådlöst) skickar bilder och filer till. Den är konstruerad för detta, som många andra wifi-skrivare. Sedan kan du ju, som panther skriver, använda extreme med vilken usb-skrivare du vill=trådlöst nätverk. Via den har jag två laserskrivare, en sublimeringsskrivare och ytterligare en bläckstråleskrivare. Via LAN (Apple extreme) har jag en färglaser. Bandbredd? Det måste vara försumbart för skrivare, eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-26 23:55

Ber om ursäkt om jag varit snorkig efter att inte fått svar efter en månad.

Har nu tänkt om...

Inser att jag kanske måste inrikta mig på bläckstråleskrivare istället för laserskrivare bl a.

Ok så här ser min önskeskrivare ut:

• Under 1500:-)
• liten
• full duplex (dvs inte nödvändigt att manuellt vända på papperen)
• trådlös ej nödvändigt men bra om det finns
• möjlighet att skriva ut från usb minne, dvs tex att jag har ett word-dokument på mitt usb minne, som jag sedan stoppar i skrivaren och skriver ut direkt (finns detta???)

Det som ligger närmast till hands är just nu HP C4380 pga storlek, pris samt att den är trådlös...

1
Bevaka tråden