Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Ultrabeat, egna samples

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-18 03:59

Hej, jag undra hur man får in egna trum-samples i ultrabeat i logic pro 8. skulle vara jätte tacksam för en enkel förklaring då jag är rätt ny i programet.

Stort tack på förhand!

  • Medlem
  • 2008-09-18 08:19

Vad säger logic-manualen?

logic-manualen finns att kika i här:
Apple - Support - Logic Pro

ha det bra och lycka till

Jag älskar "läs i manualen" -svar, det är så härligt drygt
Men jag håller med, man lär sig bra mycket mer av att kolla upp nåt själv än att bara repetera vad nån annan sa.

PS. det finns ett sample fönster i ultrabeat, kika där...

  • Medlem
  • 2008-09-18 09:25

Japp, det är drygt, men det känns alltid bättre att hjälpa någon som har försökt själv genom att t.ex. läsa manual och testa sig fram än någon som bara slänger ur sig en fråga sådär.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-18 16:54

Jag blir alltid skeptisk när nån frågar om hjälp på en väldigt basic funktion, kan inte låta bli att känna att det skulle kunna vara frågan om crackade prylar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-18 20:56

Först och främst tack till alla svar. Tyvärr har det inte hjälp så mycke:( Jag är ett så kallat "IG-barn" och har väldigt problem att och både läsa,förstå och stava engelska. Så manualen har jag extremt svårt för.

Och till dig (Maxwell) du ska vet att jag har laggt ner var enda krona på logic express 8 så inga cackade saker här inte!!! + att det verkar inte vara nån basic funktion för att få inte egna samples i ultrabeat har försök mycke och pillar runt men hitta inget. Och som sagt är jag HELT ny i programmet. Och då jag använt fruity loops innan där en sån sak som att lägga in egna samples i en trummaskin hur lätt som hellst.

Väldigt tacksam om nån kan hjälpa mig. INTE kolla i manualen svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 22:18

Jag går emot strömmen och faktiskt svarar på frågan.

I Ultrabeat har du (som Jonas nämnde) en knapp som heter "sample" (till vänster om "osc2". Klicka på den knappen så du får fram samplefönstret, högst upp i den rutan står det "No Sample Loaded" (förutsatt att det är ett "tomt program") klicka där och välj "Load Sample", alternativt välj först "Init" eller "Unload Sample" innan du kör "Load..."

Hoppas förklaringen hjälper dig.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-18 23:33
Ursprungligen av ahshit:

Och till dig (Maxwell) du ska vet att jag har laggt ner var enda krona på logic express 8 så inga cackade saker här inte!!!

du valde ialla fall att köpa express-versionen och inte
tanka fulversionen

Det är inte helt lätt att hitta

Den och Sculpture ser skräckinjagande ut till att börja med.

Senast redigerat 2008-09-19 07:58

Det finns ett preset som heter nånting i stil med "Drag and drop samples" där ultrabeat är nollställd och tömd på ljud och alla platserna står redan på "sample". sjukt smidigt, bara dra in sina egna trummljud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-19 00:59

Tack så jätte mycke (pherson) det var det jag var ute efter:) Och (Ieere) klart jag är hederlig kund som betalar för det jag vill ha. Ska lära mig Express lite mer och sen upgradera till full-versionen:)

Tack än en gång mycket bra forum!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 01:21
Ursprungligen av ahshit:

Tack så jätte mycke (pherson) det var det jag var ute efter:) Och (Ieere) klart jag är hederlig kund som betalar för det jag vill ha. Ska lära mig Express lite mer och sen upgradera till full-versionen:)

Tack än en gång mycket bra forum!

Any time!

  • Medlem
  • 2008-09-19 09:26

ahshit: Ta det bara inte personligt, genom åren har vi sett lite väl många som kommer och vill ha hjälp med sina crackade program så det finns en lite inbyggd misstänksamhet mot nyregistrerade som kommer med liknande frågor.

Välkommen till 99musik för övrigt, skriv gärna en presentation här: http://www.99.se/presentationer/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-19 11:43

My bad ahshit.
Och som jgb sa, ta det inte personligt.
Du ska självklart vara välkommen att ställa basic eller inte basic frågor här, ledsen att jag var en sån grin-Olle. Välkommen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-24 00:04

Hehe, tack så mycke:) Nej jag tar det inte personligt men var bara lite trött. För nästa alltid ska det vara nån som skriver ett negativt inlägg i ens trådar. Men ville bara klar göra hur det ligger till:) BTW är inte nyregistrerad här som ni kanske ser:) Men har inte skrivet nått bara för det har funnits många trådar som har hjälpt mig så det har inte behövts+ att jag har ett "MacWorld forum-konto" också. Som också hjälp mig mycke.

Men men tack än en gång för hjälpen och det varma välkomnandet:)

1
Bevaka tråden