Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Server 10.5.5 släppt (2008-09-15)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 23:38

What's included:

File Services
• The NFS service now properly allows access to files and folders that have an Access Control List including the "everyone" group.
• The SMB service will no longer stop working when it encounters an Access Control Entry with an unknown UUID.
• Server Admin can now enable Strict Locking for the SMB file service.

Collaboration Services
• Resolves an issue that could cause slow Wiki and Blog performance accompanied by messages in the system.log: "DirectoryService: Potential VM growth in DirectoryService..."
• Improved Wiki, Blog and Podcast compatibility with Safari and iTunes on iPhone and iPod Touch.
• Improved Wiki performance on Wiki servers connected to an external directory system.
• Active Directory users can now create their weblog directly from the /users webpage, if the Wiki server is configured for clear-text authentication, as described in this article.
• Resolves issues between the iChat service and the Adium instant messaging client.
• Correctly authenticates iChat connections when using Kerberos authentication and Service Access Control Lists (SACLs).
• Improves Calendar service performance for iCal users.

Directory Services
• Improves reliability of Directory Services for NetBoot and DHCP services.
• When Mac OS X Server is configured as a Primary Domain Controller for the SMB service, Open Directory groups now correctly appear as domain groups instead of local groups.
• Mac OS X Server configured as a Backup Domain Controller will now correctly take over authentication if the Primary Domain Controller goes off line. Note: the Backup Domain Controller must have guest access enabled for the SMB service.

Active Directory Plugin
• Resolves issues binding or authenticating to an Active Directory domain when packet signing and encryption are enabled.
• Improves reliability of the "Prefer this domain server" option when binding to an Active Directory domain.
• Reduces the delay when authenticating to an Active Directory-based mobile account when the Active Directory Domain Controller is not accesible.
• Improves reliability of binding to a multi-level Active Directory domain.
• Reduces delays when authenticating as an Active Directory user in an Active Directory domain whose name ends in ".local".

Podcast Producer
• Resolves an issue in Ruby that prevented posting podcasts to iTunes U.

Networking
• Improves reliability of sshd, which handles incoming ssh (remote login) connections.

Kernel
• Addresses a potential kernel panic when performing Time Machine backups to a RAID volume that is connected via a hardware RAID PCI Card to an Xserve or Mac Pro.

WebObjects
• Includes the WebObjects 5.4.3 Update.

Server Admin
• Server Admin can now correctly enable and show the status of RADIUS or Kerberos authentication for the PPTP VPN service. Note: For more information about enabling • Kerberos authentication for PPTP, see this article.
• RADIUS service now reliably displays the primary IP address for 802.11n-enabled AirPort Base Stations.
• Server Admin can now sort by Value in the Zones tab of the DNS service.

System Image Utility
• Fixes issues with certain options in the Apply System Configuration Settings action, including "Change ByHost settings", "Apply Computer Name and Local Hostname", and "Map clients to other directory servers".
• The Add Packages and Post-Install Scripts action now works correctly when creating a NetInstall image from a volume.

Workgroup Manager
• Improves browsing, adding, and removing computers to or from a computer group.

Directory Utility
• Improves reliability of server status displayed in Directory Utility.

Disk Utility
• Improved reliability of rebuilding a software mirror RAID volume.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 17:44

Ingen som installerat och provat?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-16 17:55

Börja du!!!

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 14:09
Ursprungligen av Yes:

Börja du!!!

Yes!!

Ha, det tricket går jag inte på en 6:de gång du. Har en burk som står med Mac OS X Server 10.5 på men har inte tagit tag i det. Tappade sugen när jag läste om alla brister och buggar i 10.5.
Med det sagt så tror jag att vi i 10.6 kommer få en riktigt bra serverprogramvara.

Jag har nu laddat ner uppgraderingen men har inte vågat trycka på uppdatera ännu. Servern står som DNS och DHCP bl.a. Blir så jobbigt om det skulle paja allt. Sedan är jag extra skakig nu när det krånglade på min egen MBP att få in 10.5.5.

Några kollegor inom koncernen har blivit tvungna att gå tillbaka till 10.4 server för att DHCP och DNS funkade så dåligt i 10.5.x server.
Men även att med hemmamappar på servern i kombination med CS2/3 gick det så ebarmligt långsamt att spara och öppna att det till slut blev ohållbart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 23:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag har nu laddat ner uppgraderingen men har inte vågat trycka på uppdatera ännu. Servern står som DNS och DHCP bl.a. Blir så jobbigt om det skulle paja allt. Sedan är jag extra skakig nu när det krånglade på min egen MBP att få in 10.5.5.

Några kollegor inom koncernen har blivit tvungna att gå tillbaka till 10.4 server för att DHCP och DNS funkade så dåligt i 10.5.x server.
Men även att med hemmamappar på servern i kombination med CS2/3 gick det så ebarmligt långsamt att spara och öppna att det till slut blev ohållbart.

Fegis...va 99's testdocka nu då.

Funkar bra för oss

Ursprungligen av acke:

Fegis...va 99's testdocka nu då.

Vi har 50 klienter och uppgraderat.
Det funkar bra för oss.
Med både DNS, DHCP och en massa andra applikationer.
Backup funkar bra.
Men vi kanske har haft tur..

Uppdaterade en server idag, den kör filserver (AFP och SMB) samt FTP. Inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 21:01
Ursprungligen av Mattias A:

Uppdaterade en server idag, den kör filserver (AFP och SMB) samt FTP. Inga problem.

Fixar den något som du stör dig på?

Ursprungligen av acke:

Fixar den något som du stör dig på?

Kunden har haft problem med Windows-anslutning (doh!) det har blivit bättre med 10.5.3 och 10.5.4 men inte funkat riktigt bra ändå. Mappar som skapas från Macarna syns inte alltid på PC:n, mm. Vi får se om denna uppdatering åtgärdar detta. Återkommer i så fall

DNS prestandan är ett skämt i 10.5.5 ibland undrar jag om det verkligen kör bind eller snarare vad har det gjort med den för att den ska vara så långsam?
Som det är nu blir jag tvungen att dra upp en FreeBSD burk med BIND på för att få något slags vettigt prestanda.

1
Bevaka tråden