Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa denna projektorn?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-09-19 01:25

Tjena!

Jag har varit sugen på en projektor på senare tid.. Speciellt någon med billiga nya lampor. Denna projektor har ju rätt billiga lampor.. 1498 kr?!

är detta något att ha? Just nu har ja högsta budet på 310 kr!
¸,ø º° PANASONIC PT-LB20VE º ø,¸ HD READY 720 P på Tradera.

Skrivit på lite olika furom dpå jag behöver råd...
Vad är dem värd? Hittar inge på varken recensionsidor eller dylikt om priset...

Pierre

Tror det mer är en presentationsprojektor mer än vad det är en hemmabioproj.
Sen har den inte riktigt hd-upplösning heller.

lampor är ofta något man inte behöver vara så orolig över. De flesta märken säljer med lampgarantier, och det är nog mer det du ska kolla på istället för leta den billigaste lampan.

Jag kan rekomendera dig till att spana på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster och läsa en del om projektorer innan du skaffar någon. Du kanske inser att det inte är din grej, eller att du helt enkelt måste ha en för 234.000:- Alltid lättare att känna sig trygg i köpen om man är lite mer insatt.

Om du nu slår till på denna, så skulle jag nog säga att den inte är värd mkt mer än ett par tusenlappar. (helst 500-1000:-) Det är som sagt en gammal presentationsproj som inte är avsedd för hemmabiobruk

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-09-19 07:14

Den där projektorn hade jag inte gett många hundringar för. Som shrimpii säger så gå in och läs på Minhembio.com, har själv suttit där och läst några veckor innan jag köpte projektor.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-09-19 07:36

Okej. Vad menar du med att det inte är riktig hdupplösning? Det står ju att det är
1024x 768? Det måste ju innebära att du kan köra 1024x720 på den?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-09-19 08:09

720p är 1280x720

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-09-19 13:00

A just det ja, det har du ju rätt i! Antagligen borde den ju klara 1280x720 och skala ner de där sista 256 pixlarna?

säg att du ska spela xbox360 eller PS3, då måste du mata ut en undermålig upplösning från början. Projen fixar ju inte högre upplösningar än 1024x768. Dessutom är det en alldeles för ljusstark kontorsproj för att fixa film bra. Svart blir ljusgrått... Jävligt illa att säljaren blåljuger om HD-upplösning, och sen givetvis lägger till "med reservation för felskrivningar"...

Hoppa över!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-09-19 17:24

Ska ta och skriva till säljaren så han redigerar annonsen. Vi får hoppas att det inte är medvetet. Annars är det jävligt kasst.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-19 17:49

Själv skall jag köpa en proj så småningom. Har en HD-ready TV så jag kommer att sikta in mig på Full-HD på projektorn. Tror det är bättre med mer upplösning då bilden blir så pass stor. Hos oss blir bilden ~80" i Vardagsrummet och över 100" om jag får till biorummet.
Mitt råd blir således, om du inte varit på MinHembio så kan jag rekommendera det. Mitt galleri på MHB

1
Bevaka tråden