Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med Dock

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Dock vill inte riktigt vara där den ska. I början så satt den längst ned i mitten. Men nuförtiden sitter den längst ned till vänster. Den bara for dit och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den i mitten? Någon som har någon idé? Kör med Tiger.

I ..... I (förut)
I..... I (nu)

Markus

  • Medlem
  • 2005-08-14 19:43

Kontrollklicka på själva dockan och välj "placering på skärmen" och sen "nedtill" Alternativt kan du gå till "systeminställningar" och där välja "dock" och där finns också möjligheter att välja var någonstans du vill ha dockan.

Lycka till!

Ok, jag kanske inte var tydlig nog, mitt fel. Alltså...jag kan ändra att den ska vara till vänster, höger eller nedtill på skärmen. Problemet är att när jag väljer nedtill så sitter inte Dock i mitten utan till vänster nedtill...jag illustrerar:

[ .... ] (så här satt den på skrivbordet förut)
[.... ] (så här sitter den på skrivbordet nu)

Skumt men sant

  • Oregistrerad
  • 2005-08-14 22:36
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Alltså...jag kan ändra att den ska vara till vänster, höger eller nedtill på skärmen. Problemet är att när jag väljer nedtill så sitter inte Dock i mitten utan till vänster nedtill..

Tror denna inställning är låst i Mac OS X, men kan påverkas av specialprogram som exempelvis Cocktail, där det finns fler möjligheter att placera docken (t.ex. i toppen eller just nedtill vänster).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-14 22:06

spooky..
Vad händer om du loggar ut och in igen?

  • Medlem
  • 2005-08-14 22:24

Aha, ja det var ju skumt verkligen. Provat att reparera behörigheterna? Om du ändrar upplösning, t ex 800x600, ändrar det sig då? Eller om du provar ändra tillbaka till ursprungsupplösningen?

Testa och rapportera

Aha ok, ska testa fippla lite med upplösningen och se om jag lyckats installera nåt program som ändrat den. Återkommer på ett tag!

Hmmm, att ändra upplösning gjorde ingen skillnad. Däremot har jag installerat 2 program som kanske kan vara boven? CandyBar som ändrar ikoner laddar om (reload) Dock när man ändrat en ikon i den. Sen så har jag installerat Visage. Men Visage verkar inte ha nåt med Dock att göra så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det finns inga funktioner för att ändra placeringen av Dock i något av programmen...

Hmmmmmmm

Jag har för mig att tinkertool löser dina problem:

http://www.bresink.de/osx/TinkerTool.html

Men herregud så trevligt! Tack så mycket, programmet fungerar utmärkt för detta ändamål...och gratis och allt! Tack igen!

Varsågod Gosse

Behöver också lite hjälp med dock,,,

Jag vill "dock" byta färg på min, har laddat ner candybar, men hittar inte nån funktion på det för att byta färg på själva "rampen" där ikonerna sitter,... ?! hjälp...

Ursprungligen av _pojke:

Behöver också lite hjälp med dock,,,

Jag vill "dock" byta färg på min, har laddat ner candybar, men hittar inte nån funktion på det för att byta färg på själva "rampen" där ikonerna sitter,... ?! hjälp...

testa den här. fungerar kanon!

DockDoctor - Modify your OS X Leopard Dock

ingen som vet ? : /

Har inte Leopard... : / ?

1
Bevaka tråden