Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G mobil som stödjer Mac OS?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-22 18:02

Någon här som vet vilka 3G mobiler som stödjer Mac?
Jag fick ett erbjudande idag att starta ett 3free 150 abonemang och
då få en LG U81020 mobil på köpet, men är den kompatibel med Mac.
Eller måste man köpa någon speciel 3G mobil?
Vad ska man tänka på när man vill ha 3G och vilken
operatör tycker ni är bäst?
Och kan man använda en 3G mobil som modem
till en PowerBook när man är ute på resande fot?

Z1010 klarar Mac hur bra som helst.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-22 21:06

Beror på litegrann vad man menar med "stöd" iofs. Vill man tjoppa över bilder från telefonen till datorn via BT, så klarar många nallar det. Vill man köra iSync så är det nog (såvitt jag vet) SonyEricsson Z1010 som gäller.
LG är inte ett dugg macvänlig än - men det finns lite spridda rykten om drivrutiner till Mac... Sök här på forumet så hittar du.

Jag använder Tre och är nöjd med dom. Fast jag har dock hört mer negativt än positivt om dom.

Att använda mobilen som modem går alldeles utmärkt - förutsatt att telefonen vill agera stöd åt just en PB, tror återigen att det bara är Z1010 som klarar det i nuläget.

Nåt som kan vara intressant om det är huvudsakligen datatrafik a' la modem man ska ha luren till är att kolla hur mycket operatörerna debiterar per Mb och inte stirra sig blind på röstsamtalspriserna..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 21:17

Med tanke på att LG u8110/20 är byggd på samma plattform som z1010 så torde ju drivar komma snart? Skrevs något om att det fanns på italienska tre's hemsida.

Någon här kanske provat att köra LG:n som modem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-22 21:51
Ursprungligen av stry:

Med tanke på att LG u8110/20 är byggd på samma plattform som z1010 så torde ju drivar komma snart? Skrevs något om att det fanns på italienska tre's hemsida.

Någon här kanske provat att köra LG:n som modem?

LGn dyker iaf upp som ett modem om man kopplar in den med USB-sladden. Så det borde ju gå på nått sätt-.

Usch, jag har precis samma problem. Står mellan valet att skaffa en LG8120 eller Z1010. Jag har provkört båda nallarna och LGn känns mindre och bättre. Tyvärr så är Mac-stödet obefintligt (om jag fattat rätt). Jag vill dessutom kunna köra blåtand, så då är det Z1010 som gäller.

Det blev ju inte roligare när man läste om ny SE-nallen V800, som bara är för Vodafon.
http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8589&sid=1

Jag kommer att köra med Tre som operatör och de verkar inte få in V800 inom en snar framtid (någongång under våren).

BESLUTSÅNGEST!!! LG8120 eller SE Z1010 - HJÄLP!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-04 13:36

Har precis provat att använda min 8110 med "Tre" som modem tillsammans med PB:n.
Kopplade in den vis USB:n, i nätverksinställningarna valde jag en av dom två telefonerna som dök upp. Anslöt via PPP och ringde upp *99#.
I namn och lösen skrev jag guest. Som modem använde jag SUNTAC U-Cable.
Alla uppgifter enligt den Italienska sidan som ska ha stort tack.
Funkar hur bra som helst...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-09-18 16:19

Sony Ericsson

Kan någon vänlig själ hjälpa mig hitta drivrutiner till en Sony Ericsson så jag kan synca den med en MacBook

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-09-18 16:22

Sony Ericsson 770i

Hjälp mig hitta drivrutiner till denna telefon så att jag kan synca den med MacBook 770i

Feisar är oslagbart när det gäller sony ericsson och mac-synkning

1
Bevaka tråden