Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Messenger program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket är det bästa "messenger" programet till osx?
Jag kör just nu med adium och det är väl hyffsat men har ni något annat att rekomendera?
//Patrik

Enligt min mening kör du redan det bästa messenger programmet. Är det några speciella funktioner du saknar i adium eller söker i en annan klient?

Ursprungligen av Mikael E:

Enligt min mening kör du redan det bästa messenger programmet. Är det några speciella funktioner du saknar i adium eller söker i en annan klient?

Faktiskt så tänkte jag mest kontrollera att jag valt rätt det enda jag saknar är webcam funktionen men den använder jag väldigt väldigt sällan.
Och vad jag har hört så bör det komma till adium snart.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-18 12:15

Adium tycker jag är grymt. Funkar med de flesta protokollen. Stödjer Growl och är mycket anpassningsbart. Videochatt är på gång, ska komma i version 2.
Adium - Download

Edit: Läste inte inläggen ovan ordentligt... Ser att du ville ha ett alternativ till Adium...

Ursprungligen av foxcat:

Adium tycker jag är grymt. Funkar med de flesta protokollen. Stödjer Growl och är mycket anpassningsbart. Videochatt är på gång, ska komma i version 2.
Adium - Download

Edit: Läste inte inläggen ovan ordentligt... Ser att du ville ha ett alternativ till Adium...

nej då inget alternativ utan mera så jag hade valt rätt och inte satt och körde med ett skit progam.
Jag gillar adium också dock så vill man gärna ha det "bästa" när man väl ska byta
Men då ser det ut som att jag valt det redan!
tack!
//patrik

aMSN är ok om än inte lika snyggt som adium.

Röstar också för adium, sjukt bra

Adium är bra bortsett från avsaknaden av video och bra filöverföring.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-19 15:46

Har använt Mercury i flera år nu. Inga klagomål och Video och en massa kul godis som funkar bra Mercury Messenger

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-19 17:18

Jag tycker helt enkelt att Microsoft Messenger Mac 7an är bäst! Kommer bara videon snart så finns inga andra alternativ. Ett litet minus är att fildelningen inte alltid håller hög hastighet.

iChat har fördelen med bra fungerande video och "Dela skärm" funktionen är ett stort plus. Däremot så är dom här små pratbubblorna dom har hemska!

Mercury Messenger.... ushhh långsam java klient som "fungerar" men det ger inget extra...

AdiumX... Man kan ju visserligen trolla med utseendet men med tanke på att dom är låsta till libpurple lär det dröja innan det dyker upp några nya funktioner där....

Yahoo, vet inte om den ens finns kvar men dom hade ju en klient innan som fungerade relativt bra. Video fungerade, Ljud fungerade. När jag provade var den långt före dom andra (under panthers framfart)... idag klarar microsofts klient yahoo så undrar om den används så där mycket längre....

Aim och Icq har jag aldrig provat på Mac faktiskt men dom är väll inte så aktuella i sverige och dom funkar ju med iChat.

Med risk för offentlig halshuggning slår jag alltså ett slag för Microsoft's klient och msn...

1
Bevaka tråden