Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X11 startar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-17 21:58

Hej, jag har problem med X11 sedan jag uppgraderade till Leopard.

När Jag startar det så vidgas bara dockan lite, för att sedan gå ihop igen. Detta fortsätter ske ca var 20:e sekund. Två processer skapas, X11 och xterm, men de syns inte på något annat sätt än när man listar processer. Om man dödar X11 så återskapas den bara, det enda sättet att komma ur det verkar vara att logga ut och in igen.

X11s förälder är launchd, så den ska man väl inte röra.

Jag har prövat att ominstallera X11 från Leopard-skivan, men ingen skillnad.

X11 har varit enormt buggigt sen Leopard släpptes, och mig veterligen så har Apple inte släppt någon ordentlig uppdatering trots att de givetvis är väl medvetna om problemen med X11.

Om du inte orkar vänta på en officiell fix så kan du installera XQuartz istället.

I och med uppdateringen till 10.5.5 ändrades versionsbetckningen på Apples x11 från 2.11 till 2.15.

Jag vet inte om det löser just ditt problem. Prova att starta från en annan användare för att utesluta att det beror på trasiga preferences eller liknande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-18 20:19

Efter att jag uppgraderat till 10.5.5 försvann problemet lika obemärkt som det kommit!

1
Bevaka tråden