Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laserskrivare med inbyggd scanner som fungerar med airport express / extreme?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger så söker jag en laserskrivare med inbyggd scanner som fungerar att använda via airport express / extreme. Alternativt kan den ha nätverksanslutning, det går lika bra.

Gissningsvis borde skrivarfunktionen fungera med de flesta, men hur är det med scannern? Jag skulle helst se att den kunde scanna helt fristående till pdf format, men jag vet inte om det finns sådana grejer inom min budget som helst skulle ligga under max 4000kr

Berätta gärna vilka skrivare som fungerar / inte fungerar med airport / nätverk och hur scannerfunktionen hanteras.

Jag vill om möjligt INTE behöva köra ett klientprogram på min dator för att kunna scanna.

Scanner över IP fungerar väldigt dåligt.

Jag har en bläckstråle med scanner och Scannerfunktionen går inte få igång på ngt vettigt sätt över trådlöst.

Det SKALL visst gå säger experter om man har fasta IP-nummer och en massa annat klydd.

Att kör ngn form av "Control Center" blir du nog tvungen till eftersom TWAIN-Plugin eller liknande inte finns med IP-stöd (mig veterligen)...

Själv gör jag väldigt lite scanning och scannar då till en minnepinne jag trycker in i skrivaren.

Ursprungligen av Goflorp:

...
Själv gör jag väldigt lite scanning och scannar då till en minnepinne jag trycker in i skrivaren.

En sådan lösning låter bra, men hur vet jag vilken skrivare som fixar det? Har inte läst om något sådant några specifikationer...

Ursprungligen av air:

En sådan lösning låter bra, men hur vet jag vilken skrivare som fixar det? Har inte läst om något sådant några specifikationer...

Brother DCP-350C; sketabillig mkt bra skrivare. Den finns i större modeller med.

Klarar printa från Minneskort och pinnar och gud vet vad - och scanna tillbaka.

helnöjd med den faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 20:13
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har en bläckstråle med scanner och Scannerfunktionen går inte få igång på ngt vettigt sätt över trådlöst.

Vilken skrivare har du? (Jag är själv på jakt efter lämplig multifunktions-skrivare.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 21:12

Xerox har skanna till mail på flera av sina lite större modeller, då kan man maila en pdf.
Dock så tror/anar jag att en server behövs.

Vi har en Xerox som heter Workcenter Pro 7245

Tack för tipsena! En snabb koll på Brother tyder på att endast färgvarianterna har funktionen med att scanna till minneskort men jag ska ta en noggrannare titt när jag hinner.

Ett alternativ jag hittat är Samsung CLX-3175 som verkar rätt lovande.

1
Bevaka tråden