Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Fusion 2 släppt (2008-09-12)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska bli kul och testa hur mycket snabbare det blir nu när det finns stöd för fyra processorer. Jag har undvikit beta-versionerna av tvåan, men nu ska man våga uppgradera.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Ska bli kul och testa hur mycket snabbare det blir nu när det finns stöd för fyra processorer. Jag har undvikit beta-versionerna av tvåan, men nu ska man våga uppgradera.

"two virtual processors to each virtual machine"
Enligt databladet så är det fortfarande max 2 st kärnor som kan användas per virtuell maskin. Var hittade du den "bättre" infon?

Mats

Bilden (och text) finns här: VMware Fusion Features, Run Windows on Mac, Virtual PC on Mac - VMware

Men jag upptäckte att de tonat ner denna finess. Nu står det "experimental" support, medan upp till fyra processorer stöddes mer oförbehållsamt i de tidiga betorna.

Hur som helst får jag det inte att funka på min Mac Pro. Jag undrar om det kan bero på att min installation av Fusion 1.0 ursprungligen gjordes på en MBP och sedan importerades till Mac Pro'n från en backup (Time Machine) då MBPn gått sönder.

Ska prova att installera om från början och se om jag kan sparka igång fyra virtuella processorer. Eller är det XP som inte klarar det helt enkelt?

Vad händer vid uppgradering?

Jag kör Fusion sedan tidigare och funderar på att uppgradera till version 2 nu, men vad händer med alla program och data? Kommer det fungera som tidigare eller måste jag installera om allt (hemska tanke)?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-17 17:53

Nope du behöver inte installera om alltihop, dina gamla VM:s fungerar men du behöver uppdatera VMware Tools i dina virtuella maskiner.

Tack för snabbt svar ahmedmo. Jag har inte fördjupat mig alls i VMware utan bara installerat det och kör XP i ett fönster med de gamla PC program jag tvingas använda (är en switcher sedan i våras). Fusion har funkat fint och jag har just inte använt Tools men gissar att jag helt enkelt ska välja att installera Tools på nytt när jag uppgraderat? Tips i sammanhanget mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-17 21:30

Tools behöver du installera för att det ska flyta på bra, det är en massa drivrutiner mm. som hjälper till med muspekare och grafik samt lite mer.

När du startar din VMware machine för första gången efter uppdateringen så borde uppdateringen av Tools komma igång direkt.

Tack för hjäpen. Funkar galant!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-10-24 16:30

Mera frågor om WM Fusion, Entourage och bokföringsprogram..

Har installerat Fusion och ökat minnet i min mac, fungerar bättre nu. Har nu några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Fråga 1: när jag väl öppnat PC´n, jobbat och är klar, ska man då bara stänga / avsluta Fusion eller ska man "logga ut" PC´n först??

Fråga 2: Behöver man verkligen ha 2 olika Norton på maccen, dvs 1 st version i varje partition, en för mac och en för pc?

Så tacksam för alla svar
/F

Senast redigerat 2008-10-25 07:29

Support från Symantec

Hej Famden,

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

Norton Dual Protection Mac kan inastalleras på både Windows och Mac.

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

Med vänliga hälsningar,

Norton Forum Assist Team

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-13 14:25

Inte fan behöver du ha norton på macen, och till windows partitionen duger ju AVG bra. Och vipps så har du sparat typ 800:- per år.

1
Bevaka tråden