Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Originallurar till iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-09-10 14:51

Hejsan!
Jag har letat runt som en stolle, men finner inga bra svar på just denna frågan, så jag måste fråga ifall någon har köpt ett par originallurar från ebay eller liknande?

Jag har en iPhone 2G vars hörlurar nyligen gick sönder.. Har letat som en tok efter originallurar men de verkar ju bara finnas på applestore i USA och möjligtvis på Ebay...

Är det någon som testat iPhone headset 3G till iPhone 2G?
Någon som har köpt en adapter som gör så man kan sätta in iPhone 3G's headset i just iPhone 2G?

Ebay har ju ett grymt stort utbud då det gäller både headsetet och adaptrar som kan fixa så man får det vanliga jacket... Jag har lite svårt att lita på att för 10 dollar får du ett par originallurar som funkar till iPhone så därför frågar jag er om det är någon som inhandlat ett från just ebay eller liknande och som verkligen fick ett par originallurar? ..

Jag är inte intresserad utav vmoda och alla andra "smarta" lösningar då jag tycker det räcker gott och väl med det man får med till den stora telefonen..

Ha det

Ursprungligen av kb_:

Hejsan!
Jag har letat runt som en stolle, men finner inga bra svar på just denna frågan, så jag måste fråga ifall någon har köpt ett par originallurar från ebay eller liknande?

Jag har en iPhone 2G vars hörlurar nyligen gick sönder.. Har letat som en tok efter originallurar men de verkar ju bara finnas på applestore i USA och möjligtvis på Ebay...

Är det någon som testat iPhone headset 3G till iPhone 2G?
Någon som har köpt en adapter som gör så man kan sätta in iPhone 3G's headset i just iPhone 2G?

Ebay har ju ett grymt stort utbud då det gäller både headsetet och adaptrar som kan fixa så man får det vanliga jacket... Jag har lite svårt att lita på att för 10 dollar får du ett par originallurar som funkar till iPhone så därför frågar jag er om det är någon som inhandlat ett från just ebay eller liknande och som verkligen fick ett par originallurar? ..

Jag är inte intresserad utav vmoda och alla andra "smarta" lösningar då jag tycker det räcker gott och väl med det man får med till den stora telefonen..

Ha det

Hej ,

Jag beställde lurar från svenska applestore, funkar utmärkt med min 2G !

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 16:10

Humac sthlm, västermalmsgallerian

Hur gick de isönder?

Jag har nämligen klistrat ihop mina när den vita gummiringen släppte.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-09-10 18:17

Jag har arbetat med dem i cirkus 6 månader och till slut började den vita grejen gå i tusen bitar.. och till slut gick den av helt enkelt.. då dröjde det inte länge förrens kabeln började slitas där nere där du tejpat.. ena hörluren lade av först.. men sedan var det bägge..

Så du står nog på tur haft mina i cirkus ett år nu så tycker ändå de håller grymt bra!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:20

Mina gav upp efter 2mån så jag slängde orginallurarna. Höger hörlur kom det knappt nått ljud ur över huvud taget och lät allmännt konstigt. Som vanligt är det kass kvalitet på lurar man får med när man köper en iPod/iPhone från apple.

Har kört med andra lurar sedan dess, (Shure in ear) inga problem med dom.

Jag kan också bekräfta att G2 (iPhone 3G) lurarna fungerar i en G1 iPhone utan problem, en kompis som provade min lur med sina lurar.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-09-11 08:18

Hehe all right, ja jag tyckte mina höll bra.. Ett år är mer än bra för vad jag utsatte mina för..

Antar att shure lurarna finns relativt billigt att köpa i hongkong? Får ta och köpa ett par originallurar nu och sedan gå vidare och köpa ett par när man finner några för ett rimligt pris.. Shurelurarna verkar ju riktigt vassa alltså dock lite saftiga i pris här i sverige.

Högra luren glappar/ är trasig

Jag har två gånger åkt på samma problem:
Efter ca 2 månaders användning så lägger den högra luren ( den med kontrollen) av...
Det funkar att byta låt och svara på samtal med kontrollen, men ljudet i luren är stendött.

Någon som vet vad detta kan bero på eller som haft samma problem?

Jag har haft samma problem, 2 gånger jag med Jag klarade mig dock någon månad längre än dig Båda var även inköpte speciellt (alltså inte de som följer med iphonen). Den ena var köpt via usa och den andra via en apple butik här i sverige. Ingen aning varför det krånglar dock. Jätte irriterande..

1
Bevaka tråden