Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering RAW och Remote Desktop Client

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-17 01:36

RAW-kameraformat - kompatibilitetsuppdatering (2.2)
Med den här uppdateringen får Aperture 2 och iPhoto ’08 kompatibilitet med RAW-filer från följande kameror:

  • Canon EOS Digital Rebel XS/Kiss Digital F/1000D

  • Kodak DCS Pro SLR/n

  • Nikon D700

  • Olympus EVOLT E-420

  • Olympus EVOLT E-520

  • Olympus SP-570

  • Samsung GX-10

  • Samsung GX-20

  • Sony DSLR-A300

  • Sony DSC-R1

Remote Desktop Client Update (3.2.2)
Apple Remote Desktop 3.2.2 Client Update
The 3.2.2 update is recommended for all Apple Remote Desktop clients and addresses several issues related to overall reliability and security.
For detailed information on this update, please visit this website: About Apple Remote Desktop 3.2.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 18:32

Skulle verkligen vilja ha tid att fotografera. Köpa en hyfsad kamera och börja fota. OM man bara hade den tiden...

Ursprungligen av acke:

Skulle verkligen vilja ha tid att fotografera. Köpa en hyfsad kamera och börja fota. OM man bara hade den tiden...

Oj, vad mycket här i livet man säger det om... Min fru har en hyfsad kamera, ändå använder man den aldrig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 13:56

Jag som inte vet nått om kameror och när de släpps. Hur är de med Apple nu. Förut fick de kritik för att de vara långsamma med RAW-stöd. Hur är det nu?

Dom stödjer fortfarande inte Panasonic FZ30. Pinsamt. Den kameran köpte jag för hundra år sedan.

Ursprungligen av acke:

Jag som inte vet nått om kameror och när de släpps. Hur är de med Apple nu. Förut fick de kritik för att de vara långsamma med RAW-stöd. Hur är det nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 14:01
Ursprungligen av Zimmerman:

Dom stödjer fortfarande inte Panasonic FZ30. Pinsamt. Den kameran köpte jag för hundra år sedan.

Menar lite mer allmänt. Inte en kamera hit och dit.

Det är alltid en kamera hit eller dit

Nå - när det gäller tungviktskameror - pure pro - så är Apple ikapp sedan länge. Så uppfattar jag det. Dom skiter i en massa småkameror/modeller/märken dock - till skillnad från Adobe som slukar i princip allt.

Prosegmentet har idag dock inga problem med Mac/Aperture. Det rullar på och Aperture kan lugnt betraktas som en succe.

Ursprungligen av acke:

Menar lite mer allmänt. Inte en kamera hit och dit.

1
Bevaka tråden