Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra min externa dvi 24 skärm till huvudskärm och stänga locket på mac booken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill kunna Göra min externa dvi 24 skärm till huvudskärm och kunna stänga locket på min mac book. Hur funkar detta har extern mus och ska köpa externt tangentbord men måste det vara ett mac tangentbord eller går det bra med vilket usb tangentbord som helst. Nu använder jag utökat skrivbord ,för med skärmdubblering så kan man inte köra rätt upplösning på skärmen, utan den blir samma som mac bookens skärm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 11:38

It just works

Ang tangentbord borde det gå med vilket som helst (men jag har bara haft mac-tgb).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 12:55

Nu är 99% av mina inlägg här som detta: Sök, sök, SÖK! Finns trådar redan om exakt samma sak

Men svaret på dina frågor. Ja absolut det går. Du kan använda vilket tangentbord / mus du vill och sedan är det bara slå på extended istället för mirror under skärm inställningarna och flytta menyn över till din externa skärm.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-17 09:45

du får bocka i "väck på bluetooth enhet" om du har blåtandstangentbor/mus.

apple säger själva att det går utmärkt att köra datorerna stängda och jag har själv kört såhär i ett halvår utan problem.. folk som säger att du behöver ha maskinen uppvikt ljuger.

hej har fixat detta nu kört så över en vecka funkar precis som en stationär ända grejen jag märker skillnad på är att fläkten snurrar mer än vanligt skall tillägga att jag då fyllt på med ram minne ochså till 4gb.
En anna grej är att jag märker av att ljudet hackar ibland när jag spelar in grejer med logic. Kör på interna 5200rpms hårdisken tror den e lite slö går det bra att köra en extern för alla ljud bibilotek och sparade låtar. Vilket är bäst och ha firewire disk eller usb.

Ursprungligen av emanuele:

hej har fixat detta nu kört så över en vecka funkar precis som en stationär ända grejen jag märker skillnad på är att fläkten snurrar mer än vanligt skall tillägga att jag då fyllt på med ram minne ochså till 4gb.
En anna grej är att jag märker av att ljudet hackar ibland när jag spelar in grejer med logic. Kör på interna 5200rpms hårdisken tror den e lite slö går det bra att köra en extern för alla ljud bibilotek och sparade låtar. Vilket är bäst och ha firewire disk eller usb.

Själv kör jag all min musik från en extern (portabel) firewire disk. Fungerar hur fint som helst. Du kan väl lika gärna köra firewire, då apple ändå kom på den tekniken

1
Bevaka tråden