Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod Nano

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På tisdag håller Apple Special Event och hela världen väntar med spänning på de nya iPodmodeller som beräknas komma. Så här ser förmodligen nya iPod Nano ut.

Så blir nya iPod Nano - MacWorld

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Senast redigerat 2008-09-04 20:00

Nja, det var väl ingen höjdare, tycker jag iaf. Gillar den modell som finns nu eftersom den är så liten och behändig. Den nya (om ryktena stämmer) är ju lika stor som iPod Touch. Har redan en iPodTouch som innehåller så mycket mer funktioner än Nano har. Och sedan var den visst i plast ? Jag gillar inte plast utan tycker aluminium känns mycket mer gediget och hållbart.

Ursprungligen av KaRo:

Nja, det var väl ingen höjdare, tycker jag iaf. Gillar den modell som finns nu eftersom den är så liten och behändig. Den nya (om ryktena stämmer) är ju lika stor som iPod Touch. Har redan en iPodTouch som innehåller så mycket mer funktioner än Nano har. Och sedan var den visst i plast ? Jag gillar inte plast utan tycker aluminium känns mycket mer gediget och hållbart.

4G lika stor som iPod Touch??? Ehm det måste vara fel. Var in hos den lokala handlaren igår och kände på en stycke Nano 4G. Den är pytteliten, ligger utmärkt i handen och så lätt att det knappt känns att man har den där

Nanon är cirka 2cm kortare än Touch och 2cm smalare. Vikten är dessutom en dryg tredjedel av Touchens. Vet inget om vad den är gjord av annat än att det ser ut som aluminium - ungefär på samma vis som touchen ser ut att vara gjord i plast ;). Det kommer att bli en Touch för mig men jag vill gärna ha en Nano också, om jag bara kunde bestämma mig för vilken färg.

Ja, jag håller med dig Cogito ergo Mac. Hade läst mig till att nya Nano var lika stor som iPod Touch men det visade sig ju inte stämma alls. Kommer inte ihåg var jag läste det. Var och kände på en igår på MacForum i Göteborg och den var riktigt liten och fin. Men gillar nog faktiskt ändå den mer fyrkantiga modellen så jag behåller "gamlingen".

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-18 14:40

Varför trodde någon att Nanon skulle vara lika stor som touch? Nano ska ju vara liten och smidig, varför då göra den lika stor som den största MP3n Apple har?

Ja, det undrade jag också när jag läste det. Kommer inte ihåg var men det var någon av Mac-sidorna och var nog ett rykte. Det sprids nog en del av den varan inför nylanseringar genom smygfoton osv. Som sagt visst är den fin men personligen gillar jag mer den gamlas utseende.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 20:25

Känns som ett steg tillbaka, om den nu inte blir riktigt billig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 23:23

Jag har aldrig riktigt gillat dagens form. Har stora händer så den är för liten. Nu kommer jag i och för sig aldrig mer att köpa en iPod då jag kommer slå till på en iPhone 32GB.

Usch! Varför behåller de scrollhjulet? Bättre att ha större skärm, mindre "död yta" och knappar på sidorna likt knapparna på iPhone. Touch screen för att växla låt, film och kolla kalendern etc.

Men sen vet vi ju inte om det är sanning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-05 22:00

Att ha hela som touch är ju en kostnadsfråga. Tror dessutom att de behåller Classic då det finns massor med folk som behöver utrymmet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 23:27

mindre skärm drar iofs mindre batteri drifttid e bra. Fast jag skall inte ha nån, iphone dödar ipod för mig.

Tycker att det är kanon med att de gått ifrån den "klumpiga" nano3 för att gåt tillbaka till nano1/2-formen som är mycket smidigare och snyggare! Touch är alldeles för stor och klumpig tycker jag när man enbart vill lyssna på musik (dock säkert kanon för film och surf).

Är det bara jag som gillar nano 2g-formen bättre än den avlånga? Den tycker jag är mycket smidigare.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Är det bara jag som gillar nano 2g-formen bättre än den avlånga? Den tycker jag är mycket smidigare.

Menar du 3G? 2G såg väl ut som 1G?

Ursprungligen av Patrik D:

Menar du 3G? 2G såg väl ut som 1G?

True. My bad.

Nya Nano bästa iPoden någonsin

"Nya iPod Nano är den tunnaste och färggladaste iPoden någonsin, från den lite småknubbiga föregångaren till en slank och långsmal skapelse som väcker prylbegäret inom oss."

"Nya Nano bästa iPoden någonsin" - MacWorld

Den nuvarande, 4G, är ju mycket lik just 2G till formatet - vilket jag tycker är kanon (gillar det bättre än det "knubbiga" formatet som 3G hade).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-17 23:26

3G e snygg! ähh vad sääger jag alla ipod är snygga,förutom den silvriga 4G.:D

ehm har någon rensat bort inlägg här utan att säga något? Tycker det fattas nå't...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-09-22 11:55

Ja, det var förmycket OT snack i denna tråd. Var snälla med varandra!

1
Bevaka tråden