Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur söker man på Google.com?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken är inte så dum som den kanske verkar. Försök själva, så får ni se...

Alltså: Skriver man Google.com i adressraden är det numera så fiffigt ordnat av Google att man automatiskt länkas om till en helt annan adress, nämligen Google.se (Kolla själv genom att klicka på länken ovan) Stört omöjligt att komma till Google.com.

Och det är ju inte alltid så att man alltid önskar starta en sökning på google.se, då detta per automatik numera innebär att man alltid får svenska sökresultat först, oavsett hur irrelevanta dessa är. Vilket man kanske inte alltid vill. T ex om man söker information inom ett visst ämne och sökorden är desamma både på engelska och svenska.

Sökordet "cancer", t ex.
Stavas lika på svenska och engelska, men med google.se får man bara svenska sökträffar och knappast några engelska alls förrän efter åtskilliga sidors skrollande.

Någon som vet hur man kan "lura" Google.se på konfekten och istället utnyttja den betydligt bredare Google.com?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 16:21

Klicka på Google.com in English nedanför sökfönstret.

Ursprungligen av Pajje:

Klicka på Google.com in English nedanför sökfönstret.

Då sätts också en cookie, som gör att nästa gång så kommer man till Google.com, så slipper man allt extra klickande.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-16 16:32

...eller skriv in google.com/ncr i adressraden

Snabba svar!
Sånt gillar jag.:D
Funkar dessutom utmärkt.
Jag tackar och bockar.:)

Du har ju fått alla svar du behöver, men....

Om det nu var så att det var cancer du ville veta mer om tycker jag du skall böra med Wikipedia istället. Där finns garanterat mängder med strukturerad upphovsrättsfri information.

Good luck!

1
Bevaka tråden