Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apples nya in-ear-lurar med fjärr

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-09-10 10:17

Jag är sjukt sugen på de nya lurarna! Liknande produkter med dubbla element ligger på uppåt 2000 kr, och de här har dessutom fjärr och mic. Det konstiga är att Apple inte har nämnt officiellt stöd för iPhone vilket är hål i huvudet. De skulle sälja som smör, alla som har iPhone letar ju mer eller mindre efter bra musiklurar med fjärr och mic.

Håller med.
Jag köper dom iallafall

Ursprungligen av Apple:

...The remote and mic are supported only by iPod nano (4th generation), iPod classic (120GB), and iPod touch (2nd generation). Audio is supported by all iPod models...

Men stöd kanske kommer för iPhone i kommande programuppdateringar...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-09-10 13:00
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Men stöd kanske kommer för iPhone i kommande programuppdateringar...

Det var iofs inte en dum tanke, men spontant så känns det som att den borde funka redan idag. Jag förstår inte vad som skulle göra den inkompatibel..

Det enda som sades på keynoten var att de släpps i oktober.

Någon som har koll på när de kommer komma ut? Om de visar sig fungerar till Iphone så kommer jag lägga en beställning pronto.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-10 13:08

hoppas dom funkar till iPod touch 1:a generation oxå

Ursprungligen av macki81:

hoppas dom funkar till iPod touch 1:a generation oxå

Nope, funkar inte med G1 touch.

Det jag läst på nätet (kommer tyvärr inte ihåg var) är att de kommer att funka med iPhone delvis.
Dvs det kommer att gå att använda micken till telefonen (och så jag förstod det även svara/lägga på samtal) MEN det kommer inte att gå att höja/sänka volymen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-09-15 20:05
Ursprungligen av Archangel:

Nope, funkar inte med G1 touch.

Det jag läst på nätet (kommer tyvärr inte ihåg var) är att de kommer att funka med iPhone delvis.
Dvs det kommer att gå att använda micken till telefonen (och så jag förstod det även svara/lägga på samtal) MEN det kommer inte att gå att höja/sänka volymen.

Stämmer det så Apple fan dumma i huvudet. Så länge det inte finns någon oöverstiglig teknisk utmaning i klass med evighetsmaskinen så är de patetiska som gör en produkt som funkar med iPod touch men inte iPhone. Det borde snarare vara tvärtom om det handlar om en teknisk utmaning. Nu vet vi inte säkert, men om den funkar till iPhone så borde de ju ha kläckt ur sig det vid det här laget. Patetiskt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:40

Jag håller ögonen öppna här när folk börjar få sina lurar och se hur det är med iPhone kompabiliteten. Sitter med ett par Shure in-ear lurar nu men dom har ju ingen fjärr... vore ju klockrent om det funkade

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-11 06:50

Jag kommer att inhandla ett par på studs om det visar sig att det går att använda dem till iphone (svara på samtal och använda micen).

Tittade på videon igår och då såg jag att det också skulle finnas en 29 dollars variant med mikrofon. Fast de lurarna var inte in-ear.

Dags att sluta kalla iPhone för "världens bästa iPod" när Apples egna "bästa" tillbehör inte fungerar med den?
Jag är besviken. Dom där lurarna ser schyssta ut.

Vad är det frågan om?
Väntar med att dampa tills lurarna släppts.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 23:33

Ska bli intressant att höra hur ljudkvaliten är också, tänker inte byta ljudkvalitet mot att det går att ha inbyggt headset så får hoppas det är grymmt ljud i lurarna. (har ett par Shure E4C idag.)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-09-16 10:57

Det som står på olika forum är precis som nämns ovan, de kommer som det ser ut idag inte ha stöd för volymkontrollerna. Micen och fjärren fungerar i övrigt. Det som diskuteras är huruvida FW 2.1 har gjort att det funkar helt och att Apple inte ville säga innan dess. Sjukt eftersom de ändå släpps långt senare än FW 2.1.

Den som lever får se..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-12-19 14:30

Någon som har köpt ännu? Har de börjat anlända till folk? Det står "levereras inom 7-10 arbetsdagar", men frågan är om de har börjat skeppas ännu överhuvudtaget. Det har väl örjar droppa in lite recensioner här och där iaf. Jag läste Engadgets recension, och de var riktigt nöjda. Jag köper så fort som möjligt!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-02-16 15:29

Jag förstår verkligen inte varför man tillverkar de absolut bästa hörlurarna för en iPhone /3g och sen så är de bara kompatibla med ipods... Det är helt sjukt att dom ens tänker i den banan! Apple brukar alltid vara så bra på att ta betalt utan att de egentligen behöver det, sen nu när de har världens bästa produkt till ett bra pris som de skulle kunna tjäna MASSOR med pengar på, så låter de sig själva inte se den möjligheten... pinsamt.

Jag får väll fortsätta att använda mitt original iPhone headsett med Sonyericsson hörlurar på...

Ursprungligen av Jocke89:

Jag förstår verkligen inte varför man tillverkar de absolut bästa hörlurarna för en iPhone /3g och sen så är de bara kompatibla med ipods... Det är helt sjukt att dom ens tänker i den banan! Apple brukar alltid vara så bra på att ta betalt utan att de egentligen behöver det, sen nu när de har världens bästa produkt till ett bra pris som de skulle kunna tjäna MASSOR med pengar på, så låter de sig själva inte se den möjligheten... pinsamt.

Jag får väll fortsätta att använda mitt original iPhone headsett med Sonyericsson hörlurar på...

De är ju kompatibla, det är bara volymen som inte går att justera med dem.
Vi får väl se om de fixar detta i kommande mjukvara.

1
Bevaka tråden