Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Verktyg för PHP-prestanda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-16 09:40

Hallå!

Har ett projekt jag jobbar med som börjar växa till sig och suga alldeles för mycket serverkraft. Fick ett tips om xDebug för PHP som tydligen ska logga vilka beräkningar det är som tar tid men jag får det inte att fungera till Mac.

Använder MAMP PRO och testade den här artikeln men utan framgång :/

Någon som har några tips på andra lösningar eller hur jag ska få xDebug att fungera på min Mac?

Tack på förhand!

Vad har du för problem?

Allt som behövs är väl att kompilera källkoden från Xdebug.org för den server du använder och lägga till den i php.ini? Du behöver Xcode installerat på din maskin.
Kör du Leopard eller Tiger på din dator? Mac OS X eller OS X Server?

I princip ska du följa denna guide:
Adding GD Library for Mac OS X Leopard at Kénior Design

Skillnaden är bara att du ska ladda ner Xdebug och packa upp det i en mapp på din dator. Sen kör du phpize, make, make install enligt guiden så har du en xdebug.so som är kompilerad för just din PHP och Server.

Till sist lägger du xdebug.so i extension mappen för PHP och lägger till själva extension i php.ini. Starta om webbservern.

Du fixar det på 15 minuter

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-16 12:04

Jag har en kompilerad version av xdebug som ligger i min extensionsmapp och jag har lagt till sökvägen i min php.ini men när jag kör phpinfo() så kommer den inte med :/

1
Bevaka tråden