Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyggda bilder i genre (iTunes 8)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 20:21

Satt och klurade på vart man skulle kunna få reda på vilka bilder som eg ligger där så valde jag "Show package contents" på iTunes.app och voila... bläddrar man till contents/Recourses så ligger alla bilderna där.

Följande musikgenrer finns:

Alternative
Blues
Books
Childrens
Christian
Classical
Comedy
Country
Dance
Electronic
Folk
Hip-Hop
Holiday
Jazz
Jpop
Kayokyoku <------ Vad är detta?
Kids
Latin
Newage
Pop
R&B
Reggae
Rock
Soundtrack
Spoken Word
Sports
Teens
Vocal
World

Utöver det så finns det lite bilder för olika genrer av tvshows mm.

Verkar vara lite sporadiskt. Använder inte genrer, då genrer är ett jävla hittepå, så därför är mina genrer helt i oordning. Men lagt märke till att en genre jag hade , pop/rock, fick pop-bilden. Varför inte rock-bilden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:04

För att din genre börjar med ordet pop... döp om den till rock/pop istället så får den rock bilden (Hade likadant på min Alternative-Rock)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-10 21:27

Borde inte dröja innan det kommer alternativa bilder på genrer.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:41
Ursprungligen av MatsOlov:

Borde inte dröja innan det kommer alternativa bilder på genrer.

Det är ju bara att gå in i iTunes.app och byta ut dom om man inte gillar bilderna så absolut

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-10 22:16

Högerklicka så kan man välja aktuellt albumart som bild.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-11 17:37

Den som söker, han finner

Tycker ändå att det va lite få genrer dom hade fått med, och ändå har dom med både Kayōkyoku och Jpop

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-16 00:28
Ursprungligen av kainen:

Den som söker, han finner

Tycker ändå att det va lite få genrer dom hade fått med, och ändå har dom med både Kayōkyoku och Jpop

otroligt konstigt må jag säga, även christian, men ingen annan religion? skumt... inte heller punk, vilket jag ofta trott varit en musik stil sedan mitten av 70 talet....

Kan man lägga till fler genrer, tror ni? Jag använder genrer för att ange skivbolag, så det vore smutt att lägga till skivbolagens loggor...

Det borde finnas en Plist (eller vad det her) i iTunes.app att redigera.

EDIT: hittade filen i iTunes.app > Contents > Resources > genres.plist

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 23:41
Ursprungligen av Patrik D:

Det borde finnas en Plist (eller vad det her) i iTunes.app att redigera.

EDIT: hittade filen i iTunes.app > Contents > Resources > genres.plist

Ge det en vecka så finns det ett program som fixar det där automatiskt... dra en bild hit och skriv namnet på genren... *vips*

"Punk" är inte nödvändigtvis "punk" i mainstream USA... Har inte dom ofta kört med benämningen "alternative"?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-22 13:17

"alternative" är ju ungefär 10 olika musik stilar som går under, typ hardcore, heavy metal och även new age musik. men på listan nere ser man att new age har en egen grupp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 18:33

Och vad fan är "Electronic? i mitt bibliotek är ca 60% mer eller mindre elektronisk. Varför kan det inte finnas genrebilder för tex "House", "Techno" och "Electro" och skippa idiotbenämningar som "Electronic". De har skapat för få och dåliga genrer. Självklar vore det dumt att gå för långt åt andra hållet också, det skulle inte funka med genrer som "oi!","Ghettotech" och "Boogie woogie".

1
Bevaka tråden