Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport loggar in på fel nätverk när datorn går ur sleep mode

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-14 10:56

Tjo

Det är så att min MacBook har börjat att logga in på fel wifi nätverk när jag lyfter på locket.

Jag märkte detta då jag la till en router till mitt hemnätverk som är kopplat efter bredbandsmodemet. Jag körde då två wifi nätverk samtidigt då jag inte stängt av det första i modemet. I vilket fall så loggade den alltid in på det första även fast jag förvalt de andra och till och med tagit bort nätverket under AirPort. Nästa gång datorn vaknade loggade den ändå in på samma nätverk.

Till slut tog jag bort nätverkets WEP lösenord ur min keychain och då började den vips defaulta till ett öppet nätverk i närheten som jag aldrig loggat in på och detta sker varje gång datorn startar eller vaknar ur sleep mode. Allting funkar finfint när jag väljer det rätta nätverket men är lite less på att behöva välja det.

Det verkar som om den inte sparar inställningarna.

Vad knas?

Läste någonstans att det kunde bli såhär om man flyttat runt "Verktygsprogram" mappen under Program och detta gjorde jag när tänkte sortera program mappen. Var uppenbarligen ingen bra ide.

Senast redigerat 2008-09-16 09:36
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 23:45

Har du Leopard eller Tiger?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-16 09:30

Oh, kan ju vara en fördel om jag skrev det. Det är Leopard jag kör. På den senaste varianten av Macbook (inte pro).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 01:04

Har du kollat i inställningarna för AirPort och valt ordningsföljd på trådlösa nätverk?
(Systeminställningar, Nätverk, AirPort, Avancerat och sedan AirPort-fliken)
Du kan också prova att ta bort alla sparade trådlösa nätverk (lösenord måste då anges på nytt första gången).

1
Bevaka tråden