Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdumpar kan avslöja dig

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-13 20:45
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-13 21:37

Det är så fånigt att det nästan blir roligt, men bara nästan. Ungefär som denna artikel på VK.se Lyxbil i Umeå stoppades av polisen, snacka om att ha nyhetstorka.

Senast redigerat 2008-09-14 13:10
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-13 22:34
Ursprungligen av MatsOlov:

Det är så fånigt att det nästan blir roligt, men bara nästan. Ungefär som denna artikel på Västerbottens-Kuriren, snacka om att ha nyhetstorka.

Det var oerhört intressant. Har du mer information? Döda, skadade?
) OBS! Missförstå mig inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-13 22:32

Visst är det roligt? =D
Det mindre roliga är att alla som läser det inte är lika pålästa/insatta.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-14 13:10

Fixat länken så det blir begripligt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 13:44

Expressen är så snabba på nyheter!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 14:26

Det borde inte vara nyhetstorka just nu. Vad har de ut av att skriva sådant här? Det gör bara folk otrygga och minskar köplusten. Själv pendlar jag mellan Nokia E66 och iPhone. Även Sony Ericsson C906 (eller något åt det hållet är av intresse.

Jag hade varit mer rädd för att få telefonen snodd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-14 18:25

Håller med andra här. Det här är ju löjligt.

Konstigt att man inte ger en länk till utalandet av Jonathan Zdziarski i Wired. Känns ju som man kunde räkna med det från en så pass stor tidning som Expressen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 00:18

Expressen nätupplaga håller lika hög standard (Peps Persson) som en skvallerblaska. Undrar vilka de anställer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 10:45
Ursprungligen av bossep:

Undrar vilka de anställer?

OT: Små strebers som flyttat till Stockholm, tränat bort dialekten och med näbbar och klor vill passa in och gå på branschfester. Det är de som blir de nya bajsnödiga stockholmarna, de som ger stockholm dåligt rykte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 15:35
Ursprungligen av acke:

OT: Små strebers som flyttat till Stockholm, tränat bort dialekten och med näbbar och klor vill passa in och gå på branschfester. Det är de som blir de nya bajsnödiga stockholmarna, de som ger stockholm dåligt rykte.

Kan bara hålla med.. Det är lantisarna som ger oss Stockholmare dåligt rykte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:31
Ursprungligen av Alexio:

Kan bara hålla med.. Det är lantisarna som ger oss Stockholmare dåligt rykte.

Det är omöjligt att ger er sämre rykte

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-29 16:21

Det är bara 08-wannabees som flyttar till Stockholm, vi riktiga lantisar skulle aldrig överleva den dåliga atmosfären

Jag håller faktiskt med Jonathan Zdziarski, det är också därför jag tillverkat en liten huv som jag satt över skärmen på min iPhone. Pga Apples tabbe att ha en skärm som genererar ljus som med tillräcklig förstärkning kan läsas på omfattande avstånd måste jag skydda mig mot presumtiva okynnesläsare.

Huven är nästan lika enkel som genial, jag har helt enkelt en stjärngossestrut som jag klippt upp i ena (den smala änden) änden så att den precis täcker iPhonens bildyta. När jag sedan ska använda iPhonen för jag helt enkelt den stora öppningen mot ansiktet, tillser att det blir ordentligt tätt, och läser vad som står på skärmen. Av bekvämlighetsskäl har jag monterat dubbla snoddar (i originalutförandet har stjärngossestruten bara en snodd) vilket gör att jag kan använda iPhonen utan att använda händerna då snoddarna håller fast struten mot ansiktet.

Om någon är intresserad av att göra sin egen strut kan jag, för en ringa ekonomisk ersättning, skicka en länk till min strutinstruktionsvideo på Youtube. Vänligen skicka PM om du är intresserad.

akerstrom:

Mer matchad med den här webbsidan 99.se lär du aldrig bli med dina 999 inlägg.
Grattis till ditt 1.000 inlägg i förskott !

Om man nu av naturen mer klär i luciakronaO:-) , hur ska man göra då ? Har du en luciainstruktionsvideo ?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-30 10:31
Ursprungligen av akerstrom:

Jag håller faktiskt med Jonathan Zdziarski, det är också därför jag tillverkat en liten huv som jag satt över skärmen på min iPhone. Pga Apples tabbe att ha en skärm som genererar ljus som med tillräcklig förstärkning kan läsas på omfattande avstånd måste jag skydda mig mot presumtiva okynnesläsare.

Huven är nästan lika enkel som genial, jag har helt enkelt en stjärngossestrut som jag klippt upp i ena (den smala änden) änden så att den precis täcker iPhonens bildyta. När jag sedan ska använda iPhonen för jag helt enkelt den stora öppningen mot ansiktet, tillser att det blir ordentligt tätt, och läser vad som står på skärmen. Av bekvämlighetsskäl har jag monterat dubbla snoddar (i originalutförandet har stjärngossestruten bara en snodd) vilket gör att jag kan använda iPhonen utan att använda händerna då snoddarna håller fast struten mot ansiktet.

Om någon är intresserad av att göra sin egen strut kan jag, för en ringa ekonomisk ersättning, skicka en länk till min strutinstruktionsvideo på Youtube. Vänligen skicka PM om du är intresserad.

Struten måste kläs med aluminiumfolie på insidan. Annars kan de läsa av dina hjärnsignaler också.

Ursprungligen av akerstrom:

Jag håller faktiskt med Jonathan Zdziarski, det är också därför jag tillverkat en liten huv som jag satt över skärmen på min iPhone. Pga Apples tabbe att ha en skärm som genererar ljus som med tillräcklig förstärkning kan läsas på omfattande avstånd måste jag skydda mig mot presumtiva okynnesläsare.

Huven är nästan lika enkel som genial, jag har helt enkelt en stjärngossestrut som jag klippt upp i ena (den smala änden) änden så att den precis täcker iPhonens bildyta. När jag sedan ska använda iPhonen för jag helt enkelt den stora öppningen mot ansiktet, tillser att det blir ordentligt tätt, och läser vad som står på skärmen. Av bekvämlighetsskäl har jag monterat dubbla snoddar (i originalutförandet har stjärngossestruten bara en snodd) vilket gör att jag kan använda iPhonen utan att använda händerna då snoddarna håller fast struten mot ansiktet.

Om någon är intresserad av att göra sin egen strut kan jag, för en ringa ekonomisk ersättning, skicka en länk till min strutinstruktionsvideo på Youtube. Vänligen skicka PM om du är intresserad.

Elle så är man smart nog att dämpa bakgrundsbelysningen, man måste ju va blind för att inte kunna läsa vad som står även när belysningen är på lägsta haha
Eller så skaffar man "spegel-display-skyddet" som gör att enbart den som tittar rakt framifrån kan se vad skärmen visar (ungefär samma effekt som på bankomaterna)..:cool:

Ursprungligen av akerstrom:

Jag håller faktiskt med Jonathan Zdziarski, det är också därför jag tillverkat en liten huv som jag satt över skärmen på min iPhone. Pga Apples tabbe att ha en skärm som genererar ljus som med tillräcklig förstärkning kan läsas på omfattande avstånd måste jag skydda mig mot presumtiva okynnesläsare.

Huven är nästan lika enkel som genial, jag har helt enkelt en stjärngossestrut som jag klippt upp i ena (den smala änden) änden så att den precis täcker iPhonens bildyta. När jag sedan ska använda iPhonen för jag helt enkelt den stora öppningen mot ansiktet, tillser att det blir ordentligt tätt, och läser vad som står på skärmen. Av bekvämlighetsskäl har jag monterat dubbla snoddar (i originalutförandet har stjärngossestruten bara en snodd) vilket gör att jag kan använda iPhonen utan att använda händerna då snoddarna håller fast struten mot ansiktet.

Om någon är intresserad av att göra sin egen strut kan jag, för en ringa ekonomisk ersättning, skicka en länk till min strutinstruktionsvideo på Youtube. Vänligen skicka PM om du är intresserad.

Du får 100:- utav mig om du postar en länk till din instruktionsvideo i den här tråden. Om du dessutom postar lite bilder på när du använder den på stan får du ytterliggare 200:- av mig.

Ursprungligen av henkebarn:

Du får 100:- utav mig om du postar en länk till din instruktionsvideo i den här tråden. Om du dessutom postar lite bilder på när du använder den på stan får du ytterliggare 200:- av mig.

Gärna ev video också där du använder den ute på stan mitt på dagen bland massa folk:p
Det hade det varit värt att betala en liten peng för helt klart:cool:

Tackar KaRo!

(jag kan fixa luciainstruktionsvideo om det kniper, men det blir inte lika bra! )

Ehh, va?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-10-04 09:34
Ursprungligen av akerstrom:

Ehh, va?

Du måste klä struten med aluminiumfolie.

Tin foil hat - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag var tvungen att fundera ett tag här, men så kom jag på det. Min kommentar var till en kommentar som tagits bort. Tin foil hat känner jag till förstås!

Men tack ändå för utvecklingsförslaget, det ska tas i beaktande inför sp1.

1
Bevaka tråden