Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spillde vin över tangentbordet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 00:50

Hej,

Har sökt och hittat en del liknande trådar. Men ändå inte riktigt svar på min fråga.

Råkade spilla en liten "slatt" rosévin över tangenterna på min kära MacBook Pro. Det hamnade lite ovanpå tangenterna i mittenpartiet av tangentbordet. Blev förstås mkt skräckslagen och "baddade" med papper och så tills jag inte såg en fuktpartikel på pappret. La den sedan upp och ned med skärmen öppen på sängkanten under ett par timmar (medan jag drack mer vin). Till min stora glädje fungerade den utan problem dagen efter. Men! Har upptäckt att bakgrundsbelysning på tangentbordet lyser starkt i mitten, men svagare runt omkring.

Nu till min fråga, vad kan detta bero på och kan det möjligen åtgärdas?

MVH

//Johan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-14 01:28

Visst kan det åtgärdas, men troligen bara av att du lämnar in den på service.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 01:35

Ok. Misstänkte det. Lite olika ljusstyrka kan man ju leva med. Men om datorn mer än 24 h efteråt uppträder normalt.. Kan det vara någon fara på något annat vis?

Det är ingen höjdare att råka ut för.

Vill du vara helt säker så lämnar du in den. Att mecka med en Macbook Pro kräver tungan rätt i mun och koll på alla skruvar. Så lämna in den om du känner minsta osäkerhet är mitt tips.

Bullock: jag har råkat ut för exakt samma sak. min sambo välte ett glas rött över tangentbordet på min MBP. den klarade sig men tangentbordsbelysningen lyser bara i mitten. man lär sig leva med en något stympad MBP-kompis. men det tar lite tid..

1
Bevaka tråden