Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera iTunes 8 till 7.7. Hur gör man?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

har precis installerat iTunes 8. Dock har jag nu fått höra att det inte går att uppdatera har 1.4 till 2.02. Har aldrig synkat min iPhone med min dator så innan jag gör det vill jag veta om jag ska gå tillbaka till 7.7? då jag vill uppdatera programvaran sen, Samt har provat att ladda hem 7.7 och installera men då säger datorn installationen att jag har en nyare version och att det inte går. Vågar inte heller ta bort hela iTunes i programmappen då det kanske går åt helvete med hela iTunes när man installerar igen?

Behöver vägledning... Tacksam för svar

Vem har sagt att att det inte går att uppdatera har 1.4 till 2.02? Är detta en skröna? Det låter helt befängt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 12:03

Det kanske inte är omöjligt, men kolla på ifun.se, det borde finnas info

Med iTunes 8 kan man inte använda Pwnade ipsw-filer än. Jag antar att erkkan har en GSM-iPhone som givetvis måste vara upplåst och jailbreakad för att funka här.

Du kan hiva iTunes ur programmappen. All din musik och liknande ligger i din egen Library-mapp. Pröva sedan att installera iTunes 7.7.

okej, tack men kommer allt se ut som förut i iTunes? alltså "högsta betyg" osv. allt sådant? vill absolut inte ha ngn förändring.

Nej sorry har jailbrekad upplåst 2g gsm

All information om ditt bibliotek finns i din egen hemmapp. Så det kommer vara likadant även efteråt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 13:02

Har man en redan pwnad telefon så skall iTunes 8 inte vara något problem. Det är som sagt endast om man har en o-pwnad telefon som man vill pwna med en egentillverkad ipsw-fil, som inte fungerar.

Dock skall dev tem ha en lösning på detta snart (en patch för iTunes 8). Om jag vore dig så skulle jag vänta några dagar på detta (så vida det inte är akut). Du vill väl ändå säkert hellre uppdatera till 2.1 än till 2.0.2?

Absolut har inte följt programvara eller liknande ett skit visste knappt var iclarified var så jag menar jag vill verkligen göra rätt osv. För det finns en film på ifun.se där iclarfieid visar en film hur man uppgraderar till 2.02. Och den verkar väldigt smidig det är alltså det som fattas i iTunes 8.0 För det är på det sättet man går tillväga fr att uppdatera sin programvara eller är det fler tilläggsprogram eller dylikt som behövs?

Okej, nu har problem uppstått. När jag har kastat iTunes 8 för att installera iTunes 7.7 då det inte går att säkerhetskopiera en hackad 2g lur i den. När jag ska öppna 7.7 får jag meddelandet att det inte går att öppna för att filen "itunes library" har skapats i en annan version av iTunes så stänger den programmet....

Marcus du sa att det inte skulle bli något problem

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-09-13 16:08

Jag sitter i samma sits som du. Jag lyckades även bricka min lur efter ett försök att uppdatera till 2.1, men jag glömde att jag bara hade 2.0.1 så nu kräver den aktivering, samt att jag får 1600 error när jag försöker lägga in custom ipsw.

Hur som haver.. Jag gjorde som så att jag gjorde backups av itunes mappen i Musik mappen, avinstallerade itunes 8, tog bort itunesmappen i /users/###/Music och installerade itunes 7.7

Det fungerade bra, men det hjälpte ändå inte min brick. Väntar nu på nya pwnage eller andra lösningar

Ursprungligen av erkkan:

Okej, nu har problem uppstått. När jag har kastat iTunes 8 för att installera iTunes 7.7 då det inte går att säkerhetskopiera en hackad 2g lur i den. När jag ska öppna 7.7 får jag meddelandet att det inte går att öppna för att filen "itunes library" har skapats i en annan version av iTunes så stänger den programmet....

Marcus du sa att det inte skulle bli något problem

Tacksam för hjälp!

iTunes 8 uppdaterar biblioteksfilen för iTunes. Den gamla finns i mappen "Previous iTunes Libraries" som ligger i iTunes-mappen. Det är bara att ersätta den nya iTunes Library med den gamla. Men tyvärr är det inte helt riskfritt att hålla på och fippla så här för du är inte garanterad att allt går bra. Säkrast är att ta en backup innan du gör något mer.

Har hittat mappen dock finns det två olika med olika datum. Var hittar jag den andra filen i sådana fall till itunes 7.7? Om allt går som det ska är det även safe för framtiden eftersom jag självklart senare vill uppdatera till iTunes 8??? Gärna en steg för steg hur jag ska göra detta. Har gjort en TimeMachine backup precis innan när jag hade iTunes 8 installerat det få räcka så för då fungerade allt också....

Ursprungligen av erkkan:

Har hittat mappen dock finns det två olika med olika datum. Var hittar jag den andra filen i sådana fall till itunes 7.7? Om allt går som det ska är det även safe för framtiden eftersom jag självklart senare vill uppdatera till iTunes 8??? Gärna en steg för steg hur jag ska göra detta. Har gjort en TimeMachine backup precis innan när jag hade iTunes 8 installerat det få räcka så för då fungerade allt också....

Den med samma datum som du uppgraderade till iTunes 8 är filen du ska använda.

1. Stäng ner iTunes
2. Flytta ut filen iTunes Library från iTunes-mappen till skrivbordet.
3. Flytta gamla Library filen till iTunes-mappen och döp om den så den heter iTunes Library.
4. Starta iTunes 7.7. Nu ska det fungera.

Disclaimer: Allt görs på egen risk. Jag lämnar inga garantier att det fungerar till 100%.

okej, men alltså ett förtydligande. i Mappen iTunes finns det fler med namnet iTunes library, men bara en med namnet "itunes library" och är en musikfil med itunes logo på är det den korrekt filen att flytta. När du säger gamla library filen vilken menar du då?

Får jag tillbaka allt som det såg som vanligt innan då alltså? vill ju exakt samma bibliotek m.m. som i iTunes 8 men bara ändra versionen av iTunes till 7.7....

1
Bevaka tråden