Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimera - cool gömd effekt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lekte runt lite i system preferences och tyckte eftersom det bara fanns två minimerings effekter på fönster att det borde finnas fler att ladda hem och googlade. Hittade att det finns en hemlig effekt (vet inte vrf dom dolt den) som heter "suck". Den är snyggare och snabbare en "genie effect", iaf tycker jag det.

Man aktiverar den genom terminal med dessa kommands:

Suck effect (gömd)
defaults write com.apple.dock mineffect -string suck

Scale effect
defaults write com.apple.dock mineffect -string scale

Genie effect (Mac OS X standard)
defaults write com.apple.dock mineffect -string genie

För att använda dom sedan efter aktiveringen skriv:
killall Dock

Detta startar om docken och sparar ändringarna.
Nu har man "suck" effekten. Ganska cool tycker jag, jag kommer använda den nu.
Och Apple, dölj inte snygga effekter för användare!

Det finns ett par andra funktioner i OS X som är gömda. Det är möjligt att de inte fungerar helt och hållet men ändå får vara kvar tills vidare. Det finns ett par program för att aktivera dem, t. ex. Onyx.

En sak som man kan prova är att döda Dock-processen samtidigt som man minimerar ett fönster. Håller man inne shift när man minimerar går det lite långsammare så att man inte måste skynda sig så mycket.

Mm, det funkar! Typ som att hålla inne shift och dra upp dashboard (eller ner). Man måste vara snabb med minimeringen iofs... kan inte hålla inne shift samtidigt man måste trycka precis efter då går det.

Testade ladda hem onyx också men det sa att det fanns stora risker att mitt system skulle rasera under nån sorts check. Jag vill helst att min mac ska förbli stabil utan ras så jag gjorde inte checken. Sen tog jag bort onyx. Jag klarar mig fint på de funktioner som finns i mac, fast den här "suck" grejen var najs och den verkar inte bugga eller mobba sig på nåt vis.

1
Bevaka tråden