Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ha OS X tangentbordslayout i Win

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-13 13:56

Börjat använda VMWare ganska mycket på sistone, då ett projekt kräver ett Windows-exklusivt program. Funkar kanon, förutom att det är omständigt att behöva ställa om sig själv mellan Windows- och OS X-layout på tangentbordet, speciellt när man ska leta upp någon symbol som helt byter plats i Windows.

Finns det något sätt att få svenskt tangentbordslayout likt den i OS X i Windows?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-13 14:01

jag sitter inte med windows på min mac, men i vmware installationen utav ubuntu så fick jag välja vilken tangentbordslayout jag hade, kommer dock inte ihåg om det var i vmware eller om det va i ubuntu installationen.. annars så borde du kunna ladda in en mac tgb layout under tangentbordsinställningar i kontrollpanelen (antingen en färdig eller göra en egen med microsofts "keyboard layout program").

//Tim

jag hittade: Digg - AppleKPro: Make all your OS X keyboard shortcuts work in Windows

Men tyvärr är det inte gratis. Men enligt folk på macrumors så går det utan nånting:
apple keyboard with windows XP [Archive] - Mac Forums
Dock, engelska.

De säger att det ska funka eftersom, ett tangetbord är ett tangetbord, det enda du inte har är windows-logo knappen. Och den kan man ju klara sig utan när man kör windows eller hur?

1
Bevaka tråden