Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iMac ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu blivit trött på PC världen och är rejält sugen på att hoppa över till Mac.
det enda jag använder min två år gamla pc (som verkligen inte var ett monster då den köptes) är iTunes,Firefox & Lightroom. Lightroom fungerar hiskeligt segt och är knappt användbart nu för tiden. hur som helst så funderar jag på vilken iMac som funkar till detta ändamål, vill helst inte slänga ut mer än nödvändigt.
Duger den billigaste 2,4Ghz modellen med 1GB ram, eller är de bara slöseri med pengar och att man istället bör köpa modellen över på 2,66Ghz?
Ram kan man ju köpa i efterhand så de får bli efter datorköpet.

  • Medlem
  • 2008-08-21 21:57

Det du kanske skulle fundera på är snarare om du vill ha 24"-skärm istf 20"-skärm. 24:ans skärm är större (jodå! ) men också bättre än 20-tummaren. Gå till en Macbutik och jämför så kan du lättare avgöra vilken som duger åt dig.

24" är desvärre helt uteslutet. det blir för dyrt

  • Medlem
  • 2008-08-21 22:11

Då hade jag köpt den billigaste om jag varit du och kompletterat med mer minne efteråt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 23:16

Spara ett tag till, eller vänta med mer minne och köp en 24" Mycket trevligare med den skärmen.

Om du inte ska bildbehandla så duger 20":aren (24"-skärmen klarar 24 bitar) men du ska absolut uppgradera till 4Gb RAM då 1Gb är på tok för lite.

Ursprungligen av Gilbert 2:

Om du inte ska bildbehandla så duger 20":aren (24"-skärmen klarar 24 bitar) men du ska absolut uppgradera till 4Gb RAM då 1Gb är på tok för lite.

det kostar ju dessutom så lite idag att köra upp burken till 4gb.
En "nobrainer".

Tror nog det blir den billigaste 20"
frågan är dock vilket minne man ska satsa på, kollat på komplett.se och blir bara förvirrad.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-23 14:06
Ursprungligen av granstrom:

Tror nog det blir den billigaste 20"
frågan är dock vilket minne man ska satsa på, kollat på komplett.se och blir bara förvirrad.

jag köpte den här: ONOFF Datorer & tillbehör, Minnen, SO-DIMM(DDR2), TRANSCEN, 2GB800MHZSO
Har den bättre 20"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-24 17:11

Jag är jättenöjd med min undrar bara varför jag inte tog steget till Mac tidigare, men bättre sent än aldrig!
När jag på jobbet och använder dom Windows datorerna där så längtar jag tillbaks min egen.

  • Medlem
  • 2008-09-10 22:04

Hur är det egentligen med 20"-skärmen? Duger om man inte ska bildbehandla står det ovan. Professionellt förstår jag, men även för en glad amatör?

Jag har precis sålt en iMac G5 och har en Macbook Pro 15". Hur står sig skärmen i den nya iMacen i jämförelse med dem?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 23:03
Ursprungligen av bbus:

Hur är det egentligen med 20"-skärmen? Duger om man inte ska bildbehandla står det ovan. Professionellt förstår jag, men även för en glad amatör?

Jag har precis sålt en iMac G5 och har en Macbook Pro 15". Hur står sig skärmen i den nya iMacen i jämförelse med dem?

Skärmen mellan G5 och Alu-iMac är ju ganska stor. Eller egentligen väldigt stor. Mycket bättre. Sen så är skärmen i 24" ännu bättre. Dom har helt enkelt underbara. Tycker lite synd om mig själv som inte äger en:cool: men den dagen kommer nog också.
Allt, som amatör kör Lightroom eller Aperture är inga som helst problem då jag kör det på min Macbook och med extern skärm på 19". Då är det i och för sig sjukt nice att ha två skärmar. Ger väldigt mycket mer plats. Att ställa upp en 20" brevid iMacen kan jag tänka mig är sjukt nice!

  • Medlem
  • 2008-09-12 21:15

Det blev den dyrare varianten av 20"-modellen. Fick hem den idag och är hur nöjd som helst

1
Bevaka tråden