Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera "Okänt album" på samma artist

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-12 16:56

Har, i iTunes 8, lagt märke till att när jag dubbelkickar på en artist i Grid view presenteras eventuella låtar utan angivet album var och en under ett eget "Okänt album"-album. Om jag markerar samtliga och byter till ett fiktivt albumnam och sedan tar bort namnet igen hamnar de tillsammans i ett "Okänt album"-album. Någon som vet varför?:tveksam:

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-22 11:52

Ingen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-22 12:32

Är det möjligtvis så att du har olika album artist på låtarna? (Inte samma sak som Artist) ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-23 15:37

Nej, albumartist-fältet är tomt

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-24 14:54

iTunes är lite bråkigt ibland, markera alla låtar med artisten i fråga och ändra artist och album artist till samma även om det redan är samma och se om det fungerar efter det? Se även till att "Grouping" är tomt eller innehåller samma information.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-24 21:49
Ursprungligen av kainen:

iTunes är lite bråkigt ibland, markera alla låtar med artisten i fråga och ändra artist och album artist till samma även om det redan är samma och se om det fungerar efter det? Se även till att "Grouping" är tomt eller innehåller samma information.

Sätter jag dit samma innehåll på albumartist (som jag har tomt på de flesta låtar) som på artist så hoppar de till samma album. Jag tycker dock att det är märkligt att de inte delar upp sig igen om jag sedan tömmer albumartist-fältet igen...?

1
Bevaka tråden