Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sannolikt eller inte?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 08:43

Vilka av följande produkter tror Ni är mer eller mindre sannolika inom ett år, och varför?

MacBook Mini (en minilaptop, helt enkelt)
Ny Mac Mini
iPod med 320 Gb kapacitet

En uppad Mac Mini tror jag på isf.

Ursprungligen av Glaader:

Vilka av följande produkter tror Ni är mer eller mindre sannolika inom ett år, och varför?

MacBook Mini (en minilaptop, helt enkelt)
Ny Mac Mini
iPod med 320 Gb kapacitet

iPod med 320 GB kommer inte att hända, åtminstone inte inom den tidsramen du satte.

De har precis tagit bort 160 GB-modellen med motiveringen att ingen köpte "den tjocka", och det lär ju dröja innan det finns en hårddisk med 320 GB och som är lika tunn som dagens 120 GB.

PS. Om man märker ord så har du faktiskt skrivit 320 Gb (dvs gigabit, inte gigabyte), och 320 Gb är ungefär 40 GB, och så "stora" iPods har ju funnits länge...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 10:46

Hoppas på en Mac Mini, vill ha en till sovrummet

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-12 13:19
Ursprungligen av Glaader:

Vilka av följande produkter tror Ni är mer eller mindre sannolika inom ett år, och varför?

MacBook Mini (en minilaptop, helt enkelt)
Ny Mac Mini
iPod med 320 Gb kapacitet

En ny Mac Mini är väl det mest troliga. Det är väl i princip klart att den kommer, bara en fråga om när. Dagens modell har hängt med ett bra tag.

MacBook Mini tror jag inte på. Apple har redan en ultraportabel laptop som man stympat på det mesta. Skulle väl vara då att de gör en med mindre skärm, men det är mindre troligt.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-09-12 13:58
Ursprungligen av Mach2:

En ny Mac Mini är väl det mest troliga. Det är väl i princip klart att den kommer, bara en fråga om när. Dagens modell har hängt med ett bra tag.

MacBook Mini tror jag inte på. Apple har redan en ultraportabel laptop som man stympat på det mesta. Skulle väl vara då att de gör en med mindre skärm, men det är mindre troligt.

Jag är tyvärr inte lika övertygad om att det kommer en ny mac mini, vilket jag skulle önska.

Något som hade varit väldigt intressant är om Apple släpper en motsvarighet till Acers och Asus mini-pc, fast kanske en batteritid på 8 timmar? Air är ju exklusiv variant av det, men den är stor och överdrivet kraftfull för de som kollar mail, skriver och surfar.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-09 12:57
Ursprungligen av Mach2:

En ny Mac Mini är väl det mest troliga. Det är väl i princip klart att den kommer, bara en fråga om när. Dagens modell har hängt med ett bra tag.

Jag tror inte på en ny Mac Mini. Det känns som att utseendet får för lite fokus och att användaren kan förstöra det fina utseendet med att välja egen skärm, tangentbord osv.

Jag tror kanske till och med att man på sikt kommer att överge den "stationära" sfären helt, att MacPro också får stryka på foten. Det blir nog iMac för hela slanten...

Sen inser jag att jag har för dålig koll på företagets produkter. Klart att xServe-namnet borde utnyttjas på hemmamarknaden, så jag fyller på den tidigare raddan med att MacMedia även kommer i smaken xSerhome som fungerar som virtualiseringsplattform för små tunna enheter i hemmet utan eget operativ med bara litet eget flash och där hela operativet och alla funktioner körs från servern.

Men nu får det räcka med drömmerierna för idag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 08:29

Sjukt att 160 gb-iPoden sålde så sopigt. Har folk så lite musik? edit: Uppenbarligen har de det. De tråkiga jävlarna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-15 12:34
Ursprungligen av Glaader:

Sjukt att 160 gb-iPoden sålde så sopigt. Har folk så lite musik? edit: Uppenbarligen har de det. De tråkiga jävlarna.

Närå, vi har mycket mer, men vi behöver inte ha med så mycket när vi åker till jobbet eller på en weekendresa, så där klarar vi oss med betydligt mindre, typ en iPhone med 16 GB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 09:55

Glaader-> Jag tror tvärtom.... folk har så mycket musik att de ändå inte får plats på en 160 giggare. Och då kan de lika gärna köpa en mindre. De som fortfarande bara har 160 gigg musik eller mindre är loosers!

Hoppas också på en liten laptop typ 12 tum eller så. Gärna en Mac Book Air Mini!

Eller en Mac Book Air Nano!!!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-15 12:00

- Mac Mini
- MacBook
- MacBook Pro

tror jag kommer redan i år (nya modeller).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-15 12:12
Ursprungligen av Northwiz:

- Mac Mini
- MacBook
- MacBook Pro

tror jag kommer redan i år (nya modeller).

Tror inte det kommer nåt mer i år,dom 3 kommer i januari.

Ursprungligen av fedi-93:

Tror inte det kommer nåt mer i år,dom 3 kommer i januari.

Är nästan helt säker på att det kommer MacBook och MacBook Pro i år.
Har ingen källa, bara en egen känsla, men är ändå beredd att sätta pengar på det.
Tror på Oktober.

Ursprungligen av Marcus_R:

Är nästan helt säker på att det kommer MacBook och MacBook Pro i år.
Har ingen källa, bara en egen känsla, men är ändå beredd att sätta pengar på det.
Tror på Oktober.

Stämde ju rätt bra;)

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-10-27 23:51
Ursprungligen av Axel von Matern:

Glaader-> Jag tror tvärtom.... folk har så mycket musik att de ändå inte får plats på en 160 giggare. Och då kan de lika gärna köpa en mindre. De som fortfarande bara har 160 gigg musik eller mindre är loosers!

Hoppas också på en liten laptop typ 12 tum eller så. Gärna en Mac Book Air Mini!

Eller en Mac Book Air Nano!!!

Har 2,99 gb musik jag, fördelat på 780 låtar.

Jag tror att 160GB-ipoden sålde dåligt e-som folk kanske ansåg att den var otymplig, den var ju trots allt nästan dubbelt så tjock som 80GB-modellen.

Enda sättet vi skulle få se en 320GB-iPod i framtiden är om den får en SSD-disk fast då lär nog priset barka åt h-e.

Jag tror och hoppas på en uppdaterad Mini - gärna med mer och separat grafikminne.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-09 12:41

Jag tror på följande produkter (vilket i princip är det jag själv skulle vilja ha...)

iPhone Nano - utseende som nya iPod Nano, men lite större i alla riktningar, inget scrollhjul.

MacBook Air Nano: 7" pekskärm, 32GB flash och nytänkande touchpad som är bred och smal. Piskar bajset ur EEEPc

MacBook Nano: Liknande airen men i Polykarbonat istället för aluminium, tjockare, fler usb. Vanlig hårddisk.

AirII, samma formfaktor men med en extra usb och integrerat 3gmodem. 64GB flashdisk, men med en funktion som flyttar sällan använda filer till diskplats på nätet så att du kan få tillgång till dem om de skulle behövas.

MacMedia - kub med plats för 4 st 2,5"HDD. Operativ på flash, utan skärmkontakt, bara kombination av NAS, Airport och mediahub. Möjligen integrerad cd-läsare för automatisk rippning, möjlighet att välja att förvara din musik på nätet mot en tilläggskostnad via iTunes eller i burken.

MacMusic - Slimmad och liten platt vit mediaspelare som styrs via iPhone eller iPod via WLAN. Av detta skäl integreras WLAN i flera av iPodarna. Laddningsdockan kopplas till mediaspelare eller Macmedia för laddning och syncning. Play'nGo-funktion - samma spellista fortsätter när du dockar din iPod, men musiken strömmas till den eller de MacMusic-enheter som du valt att binda samman.

AppleTVII med integrerade tuneralternativ för marksänd, kabel och satellit-tv. iTunes integreras med TV-kanallistorna och du väljer via din egen iTunes vilka tvprogram som skall spelas in, samt vilka enheter som skall syncas och om tvprogrammen skall sparas på nätet så att du kan se dem streamat eller på din MacMedia-hub.

MacKitch(en) formad som ett ovalt rör med en 7" pekskärm, kopplas mot MacMedia för köksmusik (disk-ho) eller frukost-tv.

McCalendar: superplatt "tavla" att hänga på väggen i köket. Syncar familjens kalendrar och epost via MobileMe och visar dagens agenda för den som går förbi. Integration med wlan-stödet i iPod/iPhone så att din vy visas när du är i närheten om du vill.

Fyller på mer en annan gång... (Jaja Steve, behöver du hjälp med framtidsvisionerna hjälper jag gärna till, kräver bara några hundra tusen optioner!!!)

  • Medlem
  • 2008-10-27 17:22

Tror en MACBOOK MINI skulle sälja nått fantastiskt bra. Jag vet många som skulle köpa en direkt. Och jag tror de skulle sälja ännu mer om den vände sig mot PRO användaren. En ersättare för 12" powerbook, fast lättare och tunnare men med firewire o dyligt tror jag skulle sälja sjukt bra. (Löjliga macbook air tror jag är borta om ett år...)

Apple! Ni missar tåget. (iof tjänar apple så bra just nu så tyvärr kanske de inte är så hungriga längre...)
Minilaptop - netbook - julhandel - IT & Telekom - E24.se

1
Bevaka tråden