Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tilldela EPG i EyeTV

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-09-12 09:57

Köpte en Elgato diversity men får inte programguiden att funka. Först tänkte jag bara köra den vanliga enklare varianten för den har funkat ok för mig tidigare men nu gav jag tvtv ett försök.

Problemet är att välja "tvtv" under EPG, får bara upp den här rutan:

Hur går jag vidare?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 10:05

Jag får in programguiden om jag väljer "None", ibland kan det ta en bra stund innan allt har laddat in, beroende på hur snabb uppkoppling man har etc.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-09-12 10:10

Men väljer man none så går ju inte ens guiden att uppdatera.
Väljer jag dvb så går den att uppdatera men den hittar inget.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 10:18

Konstigt. På den ena Macen har jag EyeTV 2.5.2 och på den andra 3.0.3. Båda funkar med "None" och "Update DVB".
Fast jag hade vissa problem när SVT stuvade om nyligen. Jag tog bort com.elgato.eyetv.world.plist från Bibliotek --> Preferences, sen funkade det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-09-12 10:40

Hm, det vill sig ändå inte.

Jag tror du måste köra installationsstegen först, iaf fram till det steget där du väljer tvtv som leverantör av epg'n, och så måste du ha ett konto på tvtv men det kanske du redan visste

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:29

Man behöver inte ha något konto där, det fungerar ändå.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-09-12 13:00
Ursprungligen av Konrad:

Man behöver inte ha något konto där, det fungerar ändå.

Inte för mig. Hur gör du?

Mitt konto är gratis e-som jag köpt Eyetv. Med uppgraderingen till Eyetv3 ingick ett år tvtv så när mitt gamla abon. löpte ut så skapade jag bara ett nytt med ett års löptid. Riktigt givmilt av Elgato.

1
Bevaka tråden