Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken telefon ska hon välja? (ej iPhone alltså)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära ex får välja ny telefon genom företaget där hon jobbar. Vilken rekomenderar ni?

Tele2 - Webbutiken - Små företag - Telefoner med abonnemang

Villkor: Bra synk med Mac. Bra kalender. Hyfsat stor eller stor skärm.

Help me.

Jag rekomenderade en NOKIA N95 8GB.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 11:50
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag rekomenderade en NOKIA N95 8GB.

N95 är ju prylnördens dröm. Gillar hon tekniska apparater och att pillra runt med dem? I annat fall är den nog lite overkill och hon kan snarare störa sig på alla funktioner som finns där och är i vägen.

Nej, hon är ingen prynörd, men hon är arkitekt och har en iQ på 138.
Jag är gammal Nokia-man - har aldrig diggat Ericssons gubbingenjör-feeling - så jag rekomenderar en Nokia. Hon (och jag) har dessuton en massa Nokia-laddare sedan förr. Nallen har en mycket bra kamera (behövs i hennes jobb - även GPS'en kommer nog till användning på fältet när hon kollar in sina byggen) och synkar klockrent med Mac - jag tror också att push med hennes MobileMe-konto blir guld (vi är helt beroende av våra kalendrar - vi delar ett barn och har flippiga jobb). Den har hyfsat stor skärm.
Att man kan pilla med en massa annat är ju oväsentligt - det kan man med alla kompetenta maskiner.

Ursprungligen av rhesus:

N95 är ju prylnördens dröm. Gillar hon tekniska apparater och att pillra runt med dem? I annat fall är den nog lite overkill och hon kan snarare störa sig på alla funktioner som finns där och är i vägen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:27
Ursprungligen av Zimmerman:

Nallen har en mycket bra kamera (behövs i hennes jobb - även GPS'en kommer nog till användning på fältet när hon kollar in sina byggen) och synkar klockrent med Mac - jag tror också att push med hennes MobileMe-konto blir guld (vi är helt beroende av våra kalendrar - vi delar ett barn och har flippiga jobb). Den har hyfsat stor skärm.
Att man kan pilla med en massa annat är ju oväsentligt - det kan man med alla kompetenta maskiner.

Ja, i brist på iPhone verkar ju N95 som ett vettigt val i så fall, men allvarligt talat har jag inte pillat med en mer än 30 minuter så jag vet inte hur den är i längden. Man tappar lätt intresset för andra telefoner när man har en "Jesus phone"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:07

Se W980.

Den är snygg...men tösen lyssnar inte på musik eller radio i en mobiltelefon/på fältet (jag skulle vilja se henne med lurar i öronen på bussen...no way). Så - denna fina musikmaskin har allt som hon inte behöver.

Ursprungligen av DaPhox:

Se W980.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-09-12 13:07

Kolla in 6220 Classic

Bra kamera och GPS. Dessuom mycket smidigare än N95

Nokia 6220 Classic - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

/N

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-12 13:14
Ursprungligen av niclasc:

Kolla in 6220 Classic
Bra kamera och GPS. Dessuom mycket smidigare än N95

Men det har väl inte släppts någon iSync plugin för den än? Dvs den synkar ganska dåligt med Mac, inte alls.

Hade också tagit N95, eller spanat in HTC litegrann. Men HTC hade jag velat känna på ett bra tag innan jag bestämt mig p.g.a Windows mobile...

Jo, jag tittade på HTC'n - fin lur - men den synkar inte med Mac utan tjafs och trix. Så den går bort direkt.

Hennes företag har dealen med Telia så jag föreslog att hon skulle ta upp iPhone som ett alternativ - även om hon lägger någon tusing själv initialt. Vi får se - om inte iPhone (som hon givetvis vill ha - hon är estet) är ett alternativ som firman ställer upp på så är nog Nokian ett fint tröstpris. N95 (eller snarare föregångaren) var enda telefonen jag sneglade på före iPhone kom...och då föll ju allt annat bort i ett stort svart hål.

Ursprungligen av henkebarn:

Hade också tagit N95, eller spanat in HTC litegrann. Men HTC hade jag velat känna på ett bra tag innan jag bestämt mig p.g.a Windows mobile...

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, jag tittade på HTC'n - fin lur - men den synkar inte med Mac utan tjafs och trix. Så den går bort direkt.

Fin lur beor ju på vilken HTC man tittar på

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 13:30

Är det inte N95 som har så otroligt dålig batteritid? Mycket sämre än iPhones G3 batteritid när GPS och 3G är på.

//Rob

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-09-12 13:32
Ursprungligen av Robo-X:

Är det inte N95 som har så otroligt dålig batteritid? Mycket sämre än iPhones G3 batteritid när GPS och 3G är på.

//Rob

Riktigt usel batteritid. Jag har bytt från N95 8GB till en E71, snygg och bra telefon...

Aha...dålig batteritid gillas inte av henne...jag tipsade om E71'an också.

(fick just veta att hennes firma dealar med Tele2 så någon iPhone blir det ju inte)

Ursprungligen av Kidde:

Riktigt usel batteritid. Jag har bytt från N95 8GB till en E71, snygg och bra telefon...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 19:56

E71 verkar vara en riktigt trevlig lur om man gillar designen och det nya gränssnittet. Har själv E51 som jag tycker fungerar bra om man skulle vilja ha ett litet mindre alternativ. Den synkar bra med Mac, klarar 4 GB minneskort och har hyfsad batteritid tycker jag. Skärmen är inte så stor men fungerar förvånansvärt bra.

Du verkar ju eg. redan ha bestämt dig att det är en N95 som gäller...

E71, E51 eller E90, beroende på hur stor telefon man kan tänka sej att släpa med.

Själv har jag använt E90 i cirka ett år nu och den fungerar mycket bra. I början var den lite buggig men det har korrigerats i mjukvaruuppgraderingarna. Tyvärr är den rätt klumpig, därav skulle mitt val i Nokia fallet gå till E71. Nuförtiden tar jag inte med mej E90 om jag inte måste, stänger istället av den och har vidarekoppling till min iPhone.

1
Bevaka tråden