Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikvideo kategori i iTunes 8?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 10:33

Tidigare kunde man välja att filmer skulle vara Film, TV eller Musikvideo under fliken Video, nu finns inte det valet (i alla fall hos mig) vet någon vart det flyttats eller det kanske tagits bort för att man bara skall köpa musikvideo och TV.

Det ligger under "Options" nu hos mig i iTunes 8 under "Media kind:"

/Adam

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 10:42

Tack, hade letat runt ett tag både där och på webben, får nog ta av mig solglasögonen. :">

Jag tycker det är så fult när musikvideorna ligger bland musiken, speciellt om man har "grid view", musikvideorna har ju inga skivomslag.

Vore snyggare om dom hade en egen sektion.

Eftersom jag stör mig på samma som Patrik, så lägger jag in musikvideon tillsammans med singlen (om jag har den), eller som i detta fall, när man får en video som bonus.

Då blir det skivomslag

Ursprungligen av jonas.larsson:

Eftersom jag stör mig på samma som Patrik, så lägger jag in musikvideon tillsammans med singlen (om jag har den), eller som i detta fall, när man får en video som bonus.

Då blir det skivomslag

Har funderat på att göra det jag med faktist, ska kolla närmare på det när jag kommer hem.

  • Medlem
  • 2008-10-12 17:21

Funkar det där bara för mac användare eller för pc också? Jag hittar inte "Media Kind" inne på inställningar ... oerhört frustrerande x(

Ursprungligen av Ip0d:

Funkar det där bara för mac användare eller för pc också? Jag hittar inte "Media Kind" inne på inställningar ... oerhört frustrerande x(

Det ligger inte under inställningar. Det ligger i fliken "Options" under "Get info" ("Visa info") för respektive låt/video.

  • Medlem
  • 2008-10-14 20:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det ligger inte under inställningar. Det ligger i fliken "Options" under "Get info" ("Visa info") för respektive låt/video.

Haha vad fel jag har haft Tack

1
Bevaka tråden