Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att ändra sökmotor i Inquisitor?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-12 09:26

Jag har installerat Inquisitor som tillägg till Safari.

Tyvärr använder sig Inquisitor Yahoo som sökmotor.

Går det att ställa in att programmet skall använda Googel istället?

Om det är så att det inte går undrar jag om hur man avinstallerar Inquisitor.

Yes det finns, gå in i Safaris inställningar och du kommer hitta inställningar för Inquisitor där.

/Adam

  • Medlem
  • 2008-09-13 00:12

Strålande!

Tack för hjälpen.

Tja

Har använt mig av Inquisitor i flera år och alltid tyckt att den varit super. men för några versioner sedan vet inte vilken, så slutar den fungera med google som sökmotor!?!?

Väljer jag Yahoo så fungerar den som den ska men med Google så kommer det inte upp några resultat alls.

Någon som vet vad det kan vara?

Provat Glims men inte lika nöjd med den som en fungerande Inquisitor så jag är tacksam för all hjälp jag kan få...

Inquisitor blev uppköpta av Yahoo, och jag tror det är sedan version 3.2 som det krånglar med Google.

3.1 var den aktuella versionen innan Yahoo lade sig i. Är det någon som vet var man kan få tag på den?

Ursprungligen av stevenD:

Inquisitor blev uppköpta av Yahoo, och jag tror det är sedan version 3.2 som det krånglar med Google.

3.1 var den aktuella versionen innan Yahoo lade sig i. Är det någon som vet var man kan få tag på den?

Förstod att det skulle fukka upp det, men va bra att jag inte var ensam med problemet.....

Tack för tipsen!

Mvh

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-07 20:03

Jag har den senaste versionen, 3.2 och det fungerar alldeles utmärkt med Google. Inga problem att få upp resultat. Är du verkligen säker på att du har gjort alla inställningar korrekt?

Fick tag på 3.1 och då funkar det med google.

jahve: får du verkligen upp träffarna direkt i inquisitor? eller vad menar du med att det funkar utmärkt med google? för mig funkar det så klart fortfarande att söka med google och få auto suggestions på sökfraser, men inte att få de 6 topp-träffarna direkt i inquisitor

Ursprungligen av stevenD:

Fick tag på 3.1 och då funkar det med google.

Vart fick du tag i den, har letat överallt men utan framgång.

Jag fick tag i version 3.2 v57 till slut den fungerar med google.

1
Bevaka tråden