Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forum i iWeb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-11 17:56

Jag har fått förfrågan från en bekant om jag kan hjälpa deras trädgårdsförening med att göra en enkel hemsida. Javisst svarade jag glatt och tänkte att med iWeb går det på en tjillevipp. Det gjorde det också, fick bråka lite med Riksnets server som inte klarade å, ä och ö vilket andra servrar gjorde.
Så långt allt väl - började se fram emot det lamm jag skulle få för besväret. Sen sammanträdde styrelsen i föreningen och kom på att de ville ha ett diskussionsforum på hemsidan. Nu tog min kunskap plötsligt och brutalt slut och därför vänder jag mig till er, kära Macbröder/systrar. Kan jag ordna ett diskussionsforum i iWeb eller måste jag använda ett mer avancerat program?

Bosse

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-11 18:01

Använd en webtjänst tex forum24.se/ den har jag använt till flera föreningar. Gratis om man vill tål reklam annars kostar det lite. Men det blir förmodligen billigare än att bygga något ändå.

  • Medlem
  • 2008-09-11 18:31
Ursprungligen av MatsOlov:

Använd en webtjänst tex forum24.se/ den har jag använt till flera föreningar. Gratis om man vill tål reklam annars kostar det lite. Men det blir förmodligen billigare än att bygga något ändå.

Tack för tipset! Kan du länka till någon sida där du använt dig av detta så jag kan se hur det kan te sig. Det verkar vara ett bra alternativ.

Bosse

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-11 19:22

uma.forum24.se

1
Bevaka tråden