Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arbetsbakgrund till tex photoshop?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-11 16:01

Jag har nyligen gått över från Pc till Mac och det ångrar jag inte en sekund. Men en sak som jag inte klarar av att lista ut är hur jag får den gråa arbetsytan i tex photoshop. Just nu är det helt transparent så att jag ser skrivbordet fast jag är inne i photoshop. Har samma problem i flera program.

Tack på förhand!

Det är alltså innan för det röda jag vill ha den gråa arbetsytan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 16:23

Well, du kan få en sorts grå bakgrund på mac genom att klicka på knappen längst ned på verktygspaletten. Då ser det ut som på den bifogade bilden. Det enda som händer då är iofs att fönstret för den öppna bilden blir större och täcker bakgrunden. Annars kan du ju också välja en bakgrund som är grå också, men då måste du ju dras med den hela tiden...

När du har ett dokument öppet, tryck på F-tangenten.
Ett tryck för grå bakgrund, ytterligare ett tryck för svart bakgrund och ett tredje tryck för att gå tillbaka till ditt ursprungsläge.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 16:25

(F-tangenten gör precis samma sak som knappen jag nämnde)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-11 17:55

Dessutom kan du färga denna bakgrund till vilken färg man vill ha. Ta färgburken och shiftklicka på bakgrunden. Volá!

Snyggt! Kul att lära sig nåt nytt, lite som ett "easter-egg"

Ursprungligen av 20hz:

Dessutom kan du färga denna bakgrund till vilken färg man vill ha. Ta färgburken och shiftklicka på bakgrunden. Volá!

Glöm sedan inte att använda Exposé när du skall växla mellan många öppna bilder i PS!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-24 19:10

I tipsen ovan blir bilddokumentet statiskt. Du kan iofs. zooma men man får inte ett flytande fönster som Photoshop i Windows. En av de få saker i Win jag saknar också. Enda sättet är, som Arvid säger, att välja grå bakgrund på skrivbordet.

1
Bevaka tråden