Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är kontaktspray ofarligt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om att spruta in lite kontaktspray i mitt tangentbord för att få lite fart på en trilskande tangent?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 19:39

Fungerar den inte alls? Lyft bort tangenten och kolla om det ligger något under den annars lämna in datorn om du har garanti kvar. Förstår inte hur kontaktspray skulle hjälpa om det är så.
Är den bara trög så kan det ju gå.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-11 20:58

Det finns nog inga mekaniska kontakter i tangentbordet så kontaktspray har förmodligen ingen verkan. Jag vet inte vilken teknik Apple har valt med det finns en massa olika sätt att generera de impulser som tangentbordet skickar till datorn.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 22:33

Nä det är ju sant, den enda kontakten är mellan tagentbord och logik. Jag skulle be en verkstad titta på det.

Jag har råkat få in en främmande vätska just där tangenten har slutat att fungera. Tänkte avvakta lite innan jag kontaktar verkstad. Finnns det något annat jag kan göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:32
Ursprungligen av birkeboy:

Jag har råkat få in en främmande vätska just där tangenten har slutat att fungera. Tänkte avvakta lite innan jag kontaktar verkstad. Finnns det något annat jag kan göra?

Alla vätskor är främmande i ett tangentbord.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-12 12:11

Nej. Du får nog betala för ett nytt top case tyvärr..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 12:32
Ursprungligen av nllub:

Nej. Du får nog betala för ett nytt top case tyvärr..

Det räcker nog med att byta tangentbord.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-12 19:43

Det är en Macbook. Tagentbordet och top case är samma del.... I Macbook Pro så är det två separata delar.

1
Bevaka tråden