Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.1 för iPod touch ute nu!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 08:13

239mb smaskiga förbättringar.

Yes!!

Jag testade det igår och råkade ut för 13213-felet som poppade upp typ var 10:e sekund men löste det genom att koppla lös iPoden, starta om den samt starta om iTunes.

Min iTunes tycker att det finns en uppdatering att hämta för iPhone men får error när jag försöker dra ner den.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-10 11:40

Det är bara operatörsinställningarna som ska uppdateras i iPhonen just nu och som vanligt har telia klantat till det så att iTunes inte kan hämta dem, därav felet.

Fungerar om man återställer hela rasket, dock lite lång tid för att uppdatera operatörsinställningar..

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-09-10 18:49

Läste på en sida att 2.1 är gratis för det som uppdaterat till 2.0. Är det någon som kan bekräfta det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 18:58
Ursprungligen av golonka:

Läste på en sida att 2.1 är gratis för det som uppdaterat till 2.0. Är det någon som kan bekräfta det?

Ja.

Yes!!

Ja det stämmer kostar bara för iPod Touch 1.x -> 2.1

/Adam

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-10 19:12

Är den även gratis om man uppdaterat till 2.0 olagligt? Alltså inte betalat för den..

Ursprungligen av HampusN:

Är den även gratis om man uppdaterat till 2.0 olagligt? Alltså inte betalat för den..

Jag snodde bilen men glömde hjulen, kan jag få hjulen gratis nu när bilen är min?
Ursäkta .. ville bara förtydliga.

genius-spellistor i ipoden?

hur gör man för att skapa en genius-lista i iPoden? (touch) har självklart senaste uppdateringen..

fixade det! så svara inte, krävdes att uppdatera iPoden en gång till..

Senast redigerat 2008-09-10 21:12
Ursprungligen av wezztar:

hur gör man för att skapa en genius-lista i iPoden? (touch) har självklart senaste uppdateringen..

Om du aktiverat genius i iTunes osv, så är det bara att trycka på skivomslaget när du lyssnar på en låt (under "spelas nu"). Då dyker "menyn" där man "spolar" upp, och med den tre knappar: repeat, genius samt shuffle. Men det kräver förstås som sagt att du aktiverat genius i iTunes.

Ursprungligen av wezztar:

hur gör man för att skapa en genius-lista i iPoden? (touch) har självklart senaste uppdateringen..

När du spelar en låt. Klicka upp spelmenyerna så ser du en Geniusknapp. Klicka på den och voila, du har en geniuslista.

Var det bara jag som fick ner uppdateringen redan i går?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 21:41
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Var det bara jag som fick ner uppdateringen redan i går?

Nej.

Yes!!

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Var det bara jag som fick ner uppdateringen redan i går?

Nope.

Ursprungligen av wezztar:

hur gör man för att skapa en genius-lista i iPoden? (touch) har självklart senaste uppdateringen..

Jag har också problem med detta. Får felmedelandet: "Genius-spellistor är inte aktiverade. Aktivera Genius-spellistor i iTunes" Men jag har redan aktiverat det i iTunes och där fungerar det perfekt. Någon som har en bra lösning på detta?

M.

Ok, sorry. Efter omstart och ny synkning av poden så fungerar allt som det ska. Kommer nu aldrig mer att glömma supportens gyllene regel nr 1: Gör en omstart

M.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-10 21:13

Någon som testat firmware 2.1?

någon som här testat 2.1? Funkar det bättre så som steve jobs säger? Har det kommit några olanserade funktioner?

Befinner för tillfället hos mina föräldrar. Kan jag uppdaterar min iPod touch på deras dator eller måste jag göra det på min egen?

jag har testat har inte märkt så mycket skillnad. Ska ligga och kolla på det mer i natt.

Ja det kan du göra om dom har itunes...

Me.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-11 20:16
Ursprungligen av matteegget:

jag har testat har inte märkt så mycket skillnad. Ska ligga och kolla på det mer i natt.

Ja det kan du göra om dom har itunes...

Me.

Ja men vad händer med musiken och alla mina apps om jag uppgraderar från en annan itunes än min egen?

Jag har testat den , Ingen skillnad som jag märker , vet någon om Genius funkar ?den funkade inte hos mig

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 16:00
Ursprungligen av mahmud12:

Jag har testat den , Ingen skillnad som jag märker , vet någon om Genius funkar ?den funkade inte hos mig

Läs längre upp?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 16:01
Ursprungligen av macki81:

någon som här testat 2.1? Funkar det bättre så som steve jobs säger? Har det kommit några olanserade funktioner?

Befinner för tillfället hos mina föräldrar. Kan jag uppdaterar min iPod touch på deras dator eller måste jag göra det på min egen?

Ja, där finns lite nytt.

List Of 2.1 Features - Mac Forums

Slog ihop denna tråd med en likartad.

Märkte att buggen att wifi glöms bort dykt upp igen. Typiskt, detta var fixat i förra firmware. har kommit tillbaka med denna.

När jag ska uppdatera min ipod så tar det 100 år.....hur kommer det sig? Sedan hoppar den ur uppdateringen och måste börja om på nytt....datorn stod till o me på hela natten....och hoppade så klart tillbaka på 0 på morgonwn efter..suck!!
Någon som kan hjälpa mig???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 11:54
Ursprungligen av annacarin1984:

När jag ska uppdatera min ipod så tar det 100 år.....hur kommer det sig? Sedan hoppar den ur uppdateringen och måste börja om på nytt....datorn stod till o me på hela natten....och hoppade så klart tillbaka på 0 på morgonwn efter..suck!!
Någon som kan hjälpa mig???

Vilken version av software har du? Är det 2.1?

Jag har en ny ipod touch så jag vill uppdatera till 2,1. Men som sagt, hoppar ut o tar 100 år....har ngn en lösning??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 19:59

Har den 2.0 sedan innan? Knixigt är att en av 2.1 buggfixar är just att den löser den jobbiga backuptider.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-12 20:03

Möjligt att du slipper backupen om du återställer den först och sedan trycker på uppdatera.
OBS, då försvinner innehållet på den men allt innehåll (musik, bilder video) ligger ju i iTunes och iCal och Adressboken.

Bevaka tråden