Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt iTunes-konto?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-24 02:11

Hej!
Hur bestämmer iTunes Store om man ska ha ett amerikanskt eller svenskt konto, går det efter bostadsadressen? Jag undrar eftersom jag redan har ett svenskt konto som jag skulle vilja "konvertera" till ett amerikanskt konto, är det någon som vet om det är möjligt?
Jag vill ju självklart att det jag redan köpt ska fortsätta fungera, eller går det att ha flera konton auktoriserade samtidigt? (Mac och iPhone)

Är det inte så att kreditkortet måste vara utgivet i USA för att kunna ha USA-konto?

Senast redigerat 2008-08-24 10:53

Jo, det är precis så.

Nja, det behövs väl egentligen inte.

Jag har ett svenskt konto och ett amerikanskt konto. Det från USA har jag för att kunna köpa riktiga filmer och för att det blir billigare (iaf med den nuvarande dollarkursen). Jag använder en släktings adress i USA och hon skickar mig GiftCards som jag kan lösa in i iTunes. Något amerikanskt kreditkort behövs inte. Du kan också köpa GiftCards genom eBay. Du måste uppge en mailadress och ta då inget med .se. Själv använder jag en gmail-adress. Kanske du har det eller en hotmail-adress ?

Det finns flera trådar som har tagit upp detta tidigare. Du kan tex läsa här: http://www.99.se/apple-tv/237024-hur-hyra-film-med-gift-cards-fr-n-us-its.html

  • Medlem
  • 2008-08-24 17:41

Om man inte vill hålla på och greja med presentkort så måste man alltså skaffa ett amerikanskt kreditkort? Någon som vet om man kan skaffa det utan att vara amerikansk medborgare?
Tack för hjälpen!

Jag ska försöka ordna ett amerikanskt kreditkort när jag åker dit i Oktober mha av min amerikanske svåger. Exakt hur vi ska gå till väga vet jag inte ännu. I sista hand öppnar han ett konto som jag får utnyttja.

  • Medlem
  • 2008-08-24 20:37

Du får gärna berätta hur det går, jag åker nämligen dit i September och ska bo där i ett år. Vore konstigt om det bara är medborgare som kan skaffa ett kort tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 14:32
Ursprungligen av ptr:

Du får gärna berätta hur det går, jag åker nämligen dit i September och ska bo där i ett år. Vore konstigt om det bara är medborgare som kan skaffa ett kort tycker jag.

Naturligtvis kan du skaffa ett kort om du bor där. Kraven för att öppna konto varierar från bank till bank, men i princip måste du kunna visa ditt pass samt någon form av bevis på att du är bosatt i USA, tex en telefonräkning utställd i ditt namn på en amreikansk adress.

Skaffade för ca 2 år sedan ett Amerikanskt-konto genom att koppla mitt svenska kreditkort till ett paypal-konto där jag skrev in en amerikansk adress, vet inte hur det funkar att fixa så nu men för mig funkar kontot toppen.

1
Bevaka tråden