Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8 ute nu!

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 20:44

Nyheter i iTunes.8

I iTunes 8 medföljer Genius, en funktion som skapar spellistor med låtar i ditt bibliotek som låter bra tillsammans. Genius innehåller även Genius-sidofältet. Det rekommenderar musik från iTunes Store som du inte redan har.

Med iTunes 8 kan du bläddra bland artister och album visuellt i den nya rutnätsvyn, hämta TV-program i HD-upplösning från iTunes Store, synkronisera dina medier med iPod nano (fjärde generationen), iPod classic (120 GB) och iPod touch (andra generationen) och njuta av de fantastiska nya bildeffekterna.

iTunes 8 och iTunes U kan nu användas med VoiceOver på din Mac.

Yes!!

har du testat det än?

jag får bara upp quicktime-uppdateringen?

Ursprungligen av Yes:

Yes!!

Länk?
Jag tror den dyker upp i programuppdateraren.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 20:47

Apple USA!

Yes!!

Skriever som jag skrev i andra tråden:
iTunes 8... Vad säger man? Apple borde ha pengarna att komma på något bättre, mer revulotionärt. Men de går väl åt till Steves parkeringsböter.

Genius? Last.fm, hört talas om det?

Och att de öht nämner nya "visualisers" som en fet nyhet säger väl det mesta...

Det jag saknar allra mest är den rudementära insikten att familjer vill kunna ha ETT JÄVLA BIBLIOTEK åt alla! Vem fan vill sitta med 2 eller 3 eller 4 bibliotek med samma musik? Sjukt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:51

Inte har de gjort något nytt med smarta spellistor heller. Hur svårt kan det vara att skapa smarta spellistor med stöd för hela album? Vill ha en lista med mina senaste ALBUM, i rätt ordning. Fasen Apple, ni har inte rört funktionen Smarta spellistor sen den introducerades i version 3 2002. 6 ÅR SEN!

Ja ä int bitter...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 20:58

Ä ru int?

Yes!!

Finns på svenska sidan men det står fortfarande 7.7 men filen du får upp så står det iTunes8

Aldrig.

Men förstår deras taktik, nu måste jag ju köpa en 24" iMac med största hårddisken och ha enbart som musikserver och synkstation för familjens iPods. De har lyckats.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-09 21:03

Det blir på svenska va?

Ursprungligen av Adzam 1:

Det blir på svenska va?

Jo, den är på svenska.
Har precis installerat denna och nu håller den på att gå igenom alla mina skivomslag för att skapa miniatyrer av dessa.

Ursprungligen av Adzam 1:

Det blir på svenska va?

Ursprungligen av Adzam 1:

Om man laddar ner från amerikanska.

Ja, det blir det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-09 21:04

Om man laddar ner från amerikanska.

Ursprungligen av Adzam 1:

Om man laddar ner från amerikanska.

Vet tyvärr inte detta.
Jag tankade ner den från den svenska sidan.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 21:15
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-09 21:16

Fräscht! Typiskt Apple att leverera en funktion man inte visste man behövde förrns man råkade på den.

Steve J, min HJÄLTE!

Hm, de har t.om. försämrat iTunes. När man har på bläddringsfönstret har alternativet att inte visa genrer försvunnit. Bra gjort.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 21:21
Ursprungligen av Leftrustle:

Hm, de har t.om. försämrat iTunes. När man har på bläddringsfönstret har alternativet att inte visa genrer försvunnit. Bra gjort.

Vart nånstans?

Ursprungligen av kainen:

Vart nånstans?

I listläget, kan man ha "Bläddraren" framme, där man ser Genrer, Artister och Album; där kunde man förut stänga av Genrer då många inte bryr sig om genrer, utan den bara tar plats.

Ursprungligen av Leftrustle:

där kunde man förut stänga av Genrer då många inte bryr sig om genrer, utan den bara tar plats.

Håller med fullständigt. Klar försämring att man inte längre kan dölja Genrer.

Ursprungligen av Leftrustle:

I listläget, kan man ha "Bläddraren" framme, där man ser Genrer, Artister och Album; där kunde man förut stänga av Genrer då många inte bryr sig om genrer, utan den bara tar plats.

Jag kan då dölja det?

Ursprungligen av ztaafen:

Jag kan då dölja det?

Hur? Kryssrutan finns inte kvar i Inställningar.

Och om du nu kan - varför skrev du ett frågetecken?

De har också tagit bort "Burn"- och "Import"-flikarna under "Advanced" i inställningarna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

De har också tagit bort "Burn"- och "Import"-flikarna under "Advanced" i inställningarna.

Ja, importinställningarna finns under första fliken, bränninställningarna dyker upp när man väljer att bränna.

Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, importinställningarna finns under första fliken, bränninställningarna dyker upp när man väljer att bränna.

Aha. Såg inte "Import settings"-knappen där. Tack.

Och min iTunes 8 påminner hela tiden om att det finns en uppdatering (2.1) till iPod Touch, men när man klickar på OK för att ladda ner den, så får man ett felmeddelande att den inte hittar filen.

2.1 skulle ju inte släppas förrän på fredag...

Känns nästan som det kommer en iTunes 8.0.1 imorgon...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och min iTunes 8 påminner hela tiden om att det finns en uppdatering (2.1) till iPod Touch, men när man klickar på OK för att ladda ner den, så får man ett felmeddelande att den inte hittar filen.

2.1 skulle ju inte släppas förrän på fredag...

Känns nästan som det kommer en iTunes 8.0.1 imorgon...

2.1 till iPhone kommer på fredag. 2.1 till iPod Touch är redan här.
Apple verkar ha lärt sig från förra gången att det inte var en så god ide att släppa allt nytt för nerladdning på en gång. Fast det verkar överbelastat ändå. Det funkar varken att uppdatera via uppdateraren eller sidan i iTunes store för mig just nu.

Ursprungligen av ztaafen:

Jag kan då dölja det?

Hur f-n gör du det?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur? Kryssrutan finns inte kvar i Inställningar.

Och om du nu kan - varför skrev du ett frågetecken?

Ursprungligen av Leftrustle:

Hur f-n gör du det?

Se bilder.

Skrev ett frågetecken för att jag var osäker på ifall vi pratade om samma sak.

Bevaka tråden