Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 bas frågor.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej! jag ska registrera en domän till mitt företag nu tänkte, men jag har inte riktigt koll på hur allt funkar än så jag tänkte kolla med er på 99 först om ni kan hjälpa mig med det.

1. vilket webbhotell man än går in i så står det bara hur många mb man får fylla hemsidan med, men det står inget om hastighet, har webbhotellet inte så mycket med det att göra?

2. jag planerar att flytta domänen utomlands inom kort, kan jag göra det om jag hyr en domän eller måste jag köpa en då och hur gör jag det i så fall?

3. kommer sidan att laddas segare för svenskar om jag flyttar den runt halva jordklotet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:41

Hej

Jo nog är det viktigt med mer än kontots storlek på ett konto!

InternetWorld testar varje är ett stort antal webbhotell
Läs deras senaste Här är Sveriges bästa webbhotell - Internetworld

Råd&Rön testade i fjol ett par stycken men utifrån privatanvändarperspektiv. Det är nog därför testerna skiljer sig åt. Men läs även den om det är en privatsajt du ska ha

2. Du ska alltid äga domännamnet själv! De flesta webbhotell som du kan registrera namnet samtidigt som du öppnar ett konto hos dem ger dig äganderätten till domänen. Men kolla! Om du äger domänen kan du flytta den till vilket webbhotell du vill

3. Det beror på hur snabb servern är. Snabb server i USA visar sidan snabbare i Sverige än en slö här. Lika snabba servrar ger väl ett lite snabbare resultat i det land den är placerad. Men om vi räknar bort "bottennappen" så beror snabbheten att visa en sida nog mer på hur den är gjord

Ursprungligen av Katinka:

Hej

Jo nog är det viktigt med mer än kontots storlek på ett konto!

InternetWorld testar varje är ett stort antal webbhotell
Läs deras senaste Här är Sveriges bästa webbhotell - Internetworld

Råd&Rön testade i fjol ett par stycken men utifrån privatanvändarperspektiv. Det är nog därför testerna skiljer sig åt. Men läs även den om det är en privatsajt du ska ha

2. Du ska alltid äga domännamnet själv! De flesta webbhotell som du kan registrera namnet samtidigt som du öppnar ett konto hos dem ger dig äganderätten till domänen. Men kolla! Om du äger domänen kan du flytta den till vilket webbhotell du vill

3. Det beror på hur snabb servern är. Snabb server i USA visar sidan snabbare i Sverige än en slö här. Lika snabba servrar ger väl ett lite snabbare resultat i det land den är placerad. Men om vi räknar bort "bottennappen" så beror snabbheten att visa en sida nog mer på hur den är gjord

hejhej!

jag tackar så mycket för din hjälp, kunde inte bett om mer.

1
Bevaka tråden