Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS via "Macen"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lessebo
  • 2008-09-09 13:41

Har sökt runt och hittar ingen operatör.
Är det någon svensk operatör som har ett litet program som funkar med Macen? Har både Telia och Tele2 som mobiloperatör. Söker på deras sida respektive samtal med kundtjänst och alla verkar vara frågande Mac????

Har även sökt runt i forumet och de flesta pekar mot Skype.

Någon av er som har andra erfarenheter?

// Michael

Förklara gärna lite närmare vad det är du vill göra.

Kanske PhoneAgent, BluePhoneElite eller något liknande program kan vara något?

Eller menar du att skicka SMS direkt från datorn, utan att blanda in telefonen överhuvudtaget?

Jag använder Klickback.se SMS Widget för att skicka SMS från min Mac. Man måste ha poäng på Klickback dock för att det skall fungera.

Skicka SMS - smidigt med Klickbacks SMS Widget! | Klickback®

  • Medlem
  • Lessebo
  • 2008-09-09 15:55

"Förklara gärna lite närmare vad det är du vill göra."

Jag vill skicka SMS från min dator. Om jag kan göra det med Telia eller Tele 2 spelar inte någon roll. Men det kanske är ett önsketänkande.... Ska se om jag kan koppla ihop min Sony Ericsson K530i med Macen. Men önskvärt är ett eget program. Eller en koppling till tex adressboken.

Ursprungligen av lumipa:

"Förklara gärna lite närmare vad det är du vill göra."

Jag vill skicka SMS från min dator. Om jag kan göra det med Telia eller Tele 2 spelar inte någon roll. Men det kanske är ett önsketänkande.... Ska se om jag kan koppla ihop min Sony Ericsson K530i med Macen. Men önskvärt är ett eget program. Eller en koppling till tex adressboken.

OK, men du har fortfarande inte svarat på om det ska vara direkt från datorn (via internet), eller om det ska vara från datorn via mobiltelefonen.

I första inlägget så lät det som om du menade direkt via datorn. Men nu pratar du om att koppla ihop datorn med telefonen, och då verkar det som om telefonen ska vara inblandad i alla fall. I så fall kan du använda programmen som jag tipsade om i mitt förra inlägg.

Du skulle kunna använda Skype till det. Skaffa en ringpott med SkypeOut så kan du SMSa för pengarna. Koppling till adressboken finns också. Du kan skicka SMS med antingen ditt mobilnummer som avsändare eller ditt Skype-namn.

Jag har börjat skicka mina SMS via e-post mha Pixie.se

  • Medlem
  • Lessebo
  • 2008-09-09 19:52

Önskemål 1. Direkt från datorn via internet. Helst använda mig av Telia eller Tele2
Önskemål 2. Via min telefon. (Ska kolla länken ovan nu när jag är hemma)

Michael

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-09 21:22

Jag skickar sms via widgeten "emitSMS" som i sin tur skickar sms'et från min telefon via bluetooth. Klockrent.

emitSMS widget

Ursprungligen av ekstam:

Jag skickar sms via widgeten "emitSMS" som i sin tur skickar sms'et från min telefon via bluetooth. Klockrent.

emitSMS widget

Inte om man har en Fullspeckad iPhone som inte klarar den typen av bluetoothhantering :/ skandal...

1
Bevaka tråden