Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusion/XP/MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-28 13:10

Vet ej riktigt om detta är det rätta forumet för frågan men jag undrar om det finns något sätt att komma åt sin WinXP installation via Mac OS X? Jag använder mig av VMware Fusion vilket funkar väldigt smidigt och jag kan komma åt Mac OS via "Nätverksenheter" i XP. Men, jag kan inte göra tvärtom, jag kan inte komma åt WinXP via "Shared" i Mac OS X. Anledningen att jag frågar är att jag behöver flytta filer sinsemellan Mac OS och XP och det enda sättet jag vet just nu är via FTP eftersom jag som sagt inte kommer åt XP Via "Shared" i Mac OS X vilket är lite tidsödande.

Någon som vet hur man fixar så att man kan komma åt XP i Mac OS?

Går det inte bara att flytta filer genom att dra-och-släpp?

Men det bästa är att under menyn VirtualMachine/Hard Disk/Hard Disk Settings... ställa in en "shared folder". Välj förslagsvis din användarmapp i Mac OS X och du kan komma åt alla dina filer på Macen från XP utan att gå via "nätverket".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-28 14:14

Tack tackar för hjälpen! Funkar alldeles utmärkt. Jag har ju redan en delad mapp men den var satt i "Read Only"- läge. Klickade ur det och nu kan jag dra och släppa vad jag vill. Kanon, du har besparat mig massor av tid

Tack igen

Har raderat några offtopic-inlägg.

Om ni vill diskutera förändringar i forum-strukturen, så finns det ett par aktuella trådar om detta i Feedback-forumet.

1
Bevaka tråden