Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga angående en WebCam sida!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-09-08 21:16

Det är min Far som är en ny Mac användare som undrar om denna WebCam sida fungerar under OS X Leopard. Jag har inte hunnit att titta på det själv. det verkar vara en mms:// stöm av något slag men vi får den inte att fungera i varken Safari eller FF. Jag har även testat VLC samt Quicktime. Någon som vet om den fungerar i OS X överhuvudtaget?

Verkkojohto

Tack,
N.

Blå sida. Vit fyrkant. Massa kakketi-kakketi-språk......:-)

Jag ser inget som funkar här.

Eller skall man klicka på ngt eller göra ngt?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-09-08 21:57

Precis samma här hos mig, under Windows skall webcamen tydligen starta direkt. Man ska inte behöva trycka på något. Flip4mac borde fixa biffen, men Icke! Dock inte hela världen men, pappa hade blivit glad om han såg sin Hemstad Alavus i Finland.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 02:20

Får bara upp "flip for mac cannot play this stream". och på sidan står det ingenstans vad det är för krav för att spela upp denna stream heller :/

  • Oregistrerad
  • 2008-09-09 03:28

Funkar varken i OS X eller i Ubuntu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-09 10:43

Jorå, jag fick igång den med mplayer.
Man kan antingen installera en färdigkompilerad variant för osx http://www9.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/MPlayerOSX_1.0rc2.dmg, eller installera via macports, om man nu har macports installerat:

sudo port install mplayer +binary_codecs

+binary_codecs lägger till stöd för en massa format så som realmedia och windows media.

Min version är installerad via macports, så jag vet inte med 100% säkerhet att den färdigkompilerade versionen fungerar med webkameran.

mvh
/genell

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-09-09 12:05
Ursprungligen av genell:

Jorå, jag fick igång den med mplayer.
Man kan antingen installera en färdigkompilerad variant för osx http://www9.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/MPlayerOSX_1.0rc2.dmg, eller installera via macports, om man nu har macports installerat:

sudo port install mplayer +binary_codecs

+binary_codecs lägger till stöd för en massa format så som realmedia och windows media.

Min version är installerad via macports, så jag vet inte med 100% säkerhet att den färdigkompilerade versionen fungerar med webkameran.

mvh
/genell

genell du är en klippa! Det funkar klockrent i MPlayer Det var länge sedan jag använde denna mediaspelare.. Tack till alla för hjälpen, min Ny-Switchade pappa kommer bli glad när han får se detta på sin 24" nya Imac TACK!

Det borde gå att öppna mms-strömmen i VLC Media Player.

Jag sitter vid en PC (utan VLC) just nu, så jag kan inte testa.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 11:13

Ja, blir man glad av några bilar som åker i en korsning så har man en trevlig pappa

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-09-12 16:20
Ursprungligen av studiox:

Ja, blir man glad av några bilar som åker i en korsning så har man en trevlig pappa

He he... Han tycker ju detta är roligt! Det är hans hemstad! Och han visar stolt upp sin nya Imac 24" för släkt och vänner. Tidigare satt han vid en DELL med Windows XP som ständigt strulade.

1
Bevaka tråden