Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byta namn på Windows-disken?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 12:39

Hej på er.

Kör windows genom Bootcamp för spelandets skull.

När jag kör Mac så har jag valt att visa diskar på skrivbordet.
Min Windowspartition dyker upp som en intern disk, med namnet ""Untitled".

Jag vill döpa om den till något annat, men hur?

//Seb

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-07 12:43

Starta upp Windows och högerklicka på den aktuella disken och välj byt namn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 15:30

Dessutom finns det redan trådar om detta. Sök!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 08:49

Tack Mija, att det var så enkelt. Stort tack.

20 hxz, tack jag vet att man ska söka. Men frågan är på vad?
"Byta namn på disk", "Byta namn windows", Namn hårddisk" och likande sökningar ger inga direkta svar. Att då leta i alla trådar som kommer upp vid namn som "Iphone som extern disk" och liknande är inte produktivt.

Så jag skapade en ny tråd med ett för mig deskriptivt namn, vilket jag anser vara ganska ok.

Om du vet att det finns andra trådar, kan du inte länka till dem? Du har ju ändå tagit tiden att skriva ett svar

Men jag ska i framtiden oavsett vad jag postar alltid ange alla sökord jag har använt innan jag är så fräck att jag besudlar forumet med en ny tråd.:D

I all välmening så klart, och med en glimt i ögat som jag hoppas framkommer

//Sebastian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 13:15

Ringer du någon vän när du inte hittar saker på google också och ber dem göra ditt jobb? Dessutom ser jag inte riktigt "Hur byta namn på Windows-disken" som ett direkt korrekt beskrivande namn heller så gör om gör rätt. Nej, men skämt och sido. Det tog mig 2-3 min att hitta svar på denna fråga. Kanske dax att bygga om sök. Alt göra en sök FAQ för folk verkar ju verkligen inte veta hur man använder verktget.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-08 13:17

Såja 20hz, lägg till några smileys

OT: sökfunktionen är väll inte den bästa men som jag förstått det kommer det en uppdatering av denna i nästa version av vbulletin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 13:18

Jag har slutat använda smiles... men ok ":)" Den är för hela mitt inlägg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 10:00

Äh, han hade ju en smiley i första inlägget, så det är helt rätt ton i inlägget, tycker jag

Om jag inte hittar något på Google så kan jag be om hjälp, precis som jag gjorde här. Om jag då får svar som "RTFM" eller motsvarande så gör jag precis som nu, tackar för upplysningen och undrar varför - om det tydligen finns en manual som jag inte hittade - varför inte bara berätta var den kan hittas?
Om man nu hittade svaret så snabbt, varför inte länka vidare? Eller strunta i att kommentera? 20hz, är det för att du vill visa hur duktig du är <- Smiley!

Det roliga är att jag fortfarande inte hittat svaret på 99.se.
Jag tenderar att tro att alla svar finns här, så jag måste erkänna att jag inte ens googlade innan jag frågade, och det är banne mig generalknas, mitt fel!
Svaret finns här: How do I change name of Windows XP Partition - Mac Forums

Men, det låter på 20hz som om svaret finns på 99, annars hade han inte skrivit att det var dags att skriva om sökfunktionen... Så jag letar vidare och postar länkarna här när (om) jag hittar dem.

20hz, don't beat me to it, jag ska hitta själv!

//Seb

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 10:14

Tog mig 10 sek att hitta:
http://www.99.se/windows-p-mac/99372-m-ste-leva-med-untitled-disk-i-finder.html

Annars går google utmärkt som du själv visade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 16:09

Damn, hål i huvet som inte insåg att nyckelordet var untitled

Då är det inte fel på sökfunktionen direkt

//Seb

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 16:17

Pekar till tråden i inlägg #9

Låser denna innan den spårar ur helt

/Moderator

1
Bevaka tråden