Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hålla reda på och skilja på dubletter av filmer i flera olika format i iTunes.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man bäst för att hantera filmer i iTunes som man konverterat till olika format tex. för iPhone, iPod AppleTV och så ursprungligt format.

Hur har ni gjort?

Har ni lagt in formatet i titeln eller finns det något smartare sätt. Att lägga in det i titeln gör ju att det går att avgöra lätt vilken fil som är lämplig att synca till tex. iphone när man är inne i inställningarna för syncning.

Senast redigerat 2008-09-07 21:53

Så har kan det se ut

Det är besvärligt att varje gång kolla vilken fil som funkar till min iPhone. Det kanske är enklast att markera i filmens titel vad den passar till men det känns lite som det är fel sätt.

Nedan ett exempel med samma Ratatouille i olika komprimerade format. Det blir lite svårt att välja.

Ingen som har en bra ide?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 17:03

Att lägga in formatet i titeln är väl det lättaste.. (som du sa, det kanske är därför ingen har svarat riktigt än?)

Jag gör nog så. Det känns inte riktigt rätt men jag gör nog så ändå tills någon säger att det finns ett bättre sätt.

Senast redigerat 2008-09-08 17:17
  • Medlem
  • Sunne
  • 2008-09-09 09:58

Vilka formatnamn använder ni?

Tänkte kolla med er vilka namn ni använder på formaten.
Själv använder jag:
atv - Repmånad
iPhone - Repmånad

Funderar på om det är bättre att använda 720p - Repmånad, 480p - Repmånad.

Så vad tycker ni är bäst och hur gör ni?

1
Bevaka tråden