Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kör office gratis på mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-09-08 16:33

Ok, kanske inte riktigt sant.

MEN om du har ett OVS avtal med Microsoft så har du rätt att ladda hem Mac versionen och Office 2008. Du har även rätt att köra en version hemma under deras "home" avtal, dvs. anställda under OVS kan köra Office 2008 hemma, helt gratis till alla anställda, något som jag kommer göra nu Tips för er som jobbar i en "microsoft vänlig företagsmiljö".

Jaså? Ser man på! Undrar just vad vi har för avtal. Fett är det i alla fall och dyyyyyrt.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-08 23:12

Det spelar nog ingen större roll vad ni har för avtal, bara ni har ett, förutom om ni har Open License eller vad det heter, men det är för små företag om typ 5 anställda

  • Oregistrerad
  • 2008-09-08 23:13

Beställde precis nu Office 2008 Mac, Swedish, DVD install för 268 Kr

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 02:24
Ursprungligen av studiox:

Beställde precis nu Office 2008 Mac, Swedish, DVD install för 268 Kr

Förmodligen bara installations DVDn utan serial antar jag?

Ursprungligen av kainen:

Förmodligen bara installations DVDn utan serial antar jag?

Ja, precis. Programmet lär ju inte kosta så mycket. Det är serialn man får betala mycket för.

Ursprungligen av kainen:

Förmodligen bara installations DVDn utan serial antar jag?

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Ja, precis. Programmet lär ju inte kosta så mycket. Det är serialn man får betala mycket för.

Nix, det är faktiskt "komplett".

För företag som har en "Volume license" så har Microsoft något som heter "Employee purchase program" och "Home use program", som innebär att de anställda får köpa programmen för hemmabruk, för det här löjligt låga priset.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-09 11:59
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nix, det är faktiskt "komplett".

För företag som har en "Volume license" så har Microsoft något som heter "Employee purchase program" och "Home use program", som innebär att de anställda får köpa programmen för hemmabruk, för det här löjligt låga priset.

Länk?

Någon som vet om det gäller "skollicenser"? (Jag arbetar som lärare på en gymnasieskola med massor av Office-installationer. Dock är vår IT-ansvarige osäker på vad som gäller.)

  • Oregistrerad
  • 2008-09-09 11:59
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Ja, precis. Programmet lär ju inte kosta så mycket. Det är serialn man får betala mycket för.

Om ni läste mitt första inlägg i tråden så hade ni fattat att det är komplett paket

  • Oregistrerad
  • 2008-09-09 13:02

Du kan kolla på Licenser – Microsoft AB

Vissa versioner av Education tror jag tillåter sånt, men du får kolla själv

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-11 02:22

Läser på Högskolan Väst - Startsida och har genom dom tillgång till det mesta när det gäller Microsofts utbud. Dock ej Office eller något Mac-relaterat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-11 02:22

Inlägg två (med resten av bilderna)

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 11:31

Du verkar bara lista server-saker där ?

1
Bevaka tråden