Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skriva ut på båda sidor Indesign CS3?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som topic. Jag hittar inge inställning för att skriva ut på båda sidorna av pappret.

Se bild:

http://h4xr.org/2jmt

  • Medlem
  • 2008-09-08 12:11

Om du menar två sidor på samma ark: I vänsterspalten under "General" (Allmänt) står det "Setup" (Konfiguration). Klicka där och kryssa sedan i "Miniatyrbilder" och välj valfri variant exempelvis "2 X 1".

  • Medlem
  • 2008-09-08 12:13

Om du menar dubbelsidig utskrift är det längst ned på "Printer" du skall klicka. Det är inget som InDesign påverkar.

Tror detta mer är en skrivarfeature än något du gör i InDesign.

Skrivaren måste nog stödja den här funktionen.

När jag har skrivit ut hemma har jag bara skrivit ut alla udda sidor, sen vänt på bunten och skrivit ut de jämna.

Om man vill göra en "bok" där man viker ett papper på mitten så att det bildas en rygg så skall man välja att printa en "booklet". Då skyfflas alla sidor om vid utskrift så att resultatet blir rätt till slut. Det kan vara rätt tricky annars...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 13:23

Den "Two sided option" som man nämner är en funktion som din skrivare måste, brukar benämnas Duplex.

För att nå skrivarspecifika inställningar från Adobe programmen måste du trycka på knappen "Printer" och där göra de inställningar som krävs.

Janne

1
Bevaka tråden