Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ytterligare en Virtualiserings lösning för OSX?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.virtualbox.org/wiki/VirtualBox_architecture

Kan Virtual box månne var bombnedslagen som apple förbereder? Vad skall du med Windows till om du kan köra i stort sett vilka applikationer som helst från exempelvis windows i OSX om du har intel mac.. En ny bekantskap - Virtual box - som är gratis. för tillfället i alla fall.

http://www.virtualbox.org

Det verkar vara på modet med sådana program nu... undrar varför?

Fråga för er som läser och utvecklar - finns det något som hindrar er som utvecklar i apples verktyg att "konvertera" det till windows miljö? Eller... Kan windows inte hänga med när det gäller exempelvis grafik möjligheter eller är det tvärtom?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-07 17:42

Någon som installerat och vill delge sina erfarenheter?

VirtualBox är ett mycket bra virtualiseringsprogram. Jag kör bara PowerPC så jag har inte haft möjlighet att prova Mac-versionen, men jag har provat programmet på såväl Solaris som Windows och är mycket nöjd med det.

Programmet är snabbt och tar upp väldigt lite lagringsutrymme. Det har gott om bra funktioner, som t ex en Remote Desktop-server så att du kan fjärrstyra virtuella maskiner över ett nätverk. Även USB kan användas remote.

Kan det använda en BootCamp-partition?

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Kan det använda en BootCamp-partition?

Detta undrar jag också

//Everlast

Varför inte söka lite på deras sajt och i deras forum i stället, så får ni nog snabbare svar på den frågan...

En snabb sökning gav t.ex den här tråden:
virtualbox.org :: View topic - using Windows bootcamp partition as virtual machine

...som säger att det ska funka, men tydligen inte helt felfritt.

Följ länkarna som finns i den tråden, så hittar ni installationsinstruktioner.

1
Bevaka tråden