Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-reklam för iPhone i Sverige!

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen! Börjar rulla på TV på måndag.

MaxiMac | Svensk TV-reklam för Apple och iPhone 3G

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-05 19:15

Inte en dag för tidigt.

Jag som trodde att Telia har svårigheter att leverera i tillräckligt stort flöde. Väntetiderna som dom kört med hittils måste vara ett trick för att höja suget. Maybe.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-05 20:29

Måste varit jobbigt för Telia, deras marknadsavdelning och deras byrå att tvingas översätta det där. Telefonen är inte ens svensk, och rösten är bara töntig. Måste strida mot varje manual som existerar på telias marknadsavdelning

Ursprungligen av studiox:

Måste varit jobbigt för Telia, deras marknadsavdelning och deras byrå att tvingas översätta det där. Telefonen är inte ens svensk, och rösten är bara töntig. Måste strida mot varje manual som existerar på telias marknadsavdelning

Dom fick nog ta vad dom fick av Apple, men bättre än inget.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-07 00:18
Ursprungligen av Patrik D:

Dom fick nog ta vad dom fick av Apple, men bättre än inget.

Allt går att sälja med mördande reklam heter det, men det stämmer såklart inte.
Att presentera en telefon med hjälp av en a-lagare, som är naken, och som inte har duschat på 12 månader tror jag INTE skulle sälja så många Iphones, ungefär lika många som den här reklamen kommer göra.

Ursprungligen av studiox:

Måste varit jobbigt för Telia, deras marknadsavdelning och deras byrå att tvingas översätta det där. Telefonen är inte ens svensk, och rösten är bara töntig. Måste strida mot varje manual som existerar på telias marknadsavdelning

Jamen då är det ju som det skall vara då.:)
Telia är inkompetensens högborg och medelmåttornas hemvist...

Telia måste vara det minst "maciga" bolaget i Sverige...

Ursprungligen av Goflorp:

Jamen då är det ju som det skall vara då.:)
Telia är inkompetensens högborg och medelmåttornas hemvist...

Telia måste vara det minst "maciga" bolaget i Sverige...

Sålde inte Telia macar för typ 15 år sen? Har en kollega på Telia som gick säljutbildning just för mac Minst maciga bolaget i Sverige håller jag nog inte med om

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-06 11:52
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Sålde inte Telia macar för typ 15 år sen? Har en kollega på Telia som gick säljutbildning just för mac Minst maciga bolaget i Sverige håller jag nog inte med om

Jag köpte min första mac (Classic II) på Telia 1992

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 10:49
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Sålde inte Telia macar för typ 15 år sen? Har en kollega på Telia som gick säljutbildning just för mac Minst maciga bolaget i Sverige håller jag nog inte med om

Köpte min Performa med modem hos telia någon gång i början på 90 talet. Tror det var runt 93-94. Det har i alla fall hänt lite sedan dess.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-07 00:19
Ursprungligen av Goflorp:

Jamen då är det ju som det skall vara då.:)
Telia är inkompetensens högborg och medelmåttornas hemvist...

Telia måste vara det minst "maciga" bolaget i Sverige...

Det var faktiskt det dummaste jag läst, må du tycka vad du vill om telia och deras 20.000 anställda men nog faan kan dom göra TV-reklam, någon som påstår något annat är förmodligen både blind, stum och bor i en iglo på mallorca...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 00:56
Ursprungligen av studiox:

Det var faktiskt det dummaste jag läst, må du tycka vad du vill om telia och deras 20.000 anställda men nog faan kan dom göra TV-reklam, någon som påstår något annat är förmodligen både blind, stum och bor i en iglo på mallorca...

Ursprungligen av studiox:

No shit, nobelpriset nästa för dig ? :----)

Har någon tullat på flaska och känner sig lite kaxig ikväll?

  • Oregistrerad
  • 2008-09-07 17:28
Ursprungligen av acke:

Har någon tullat på flaska och känner sig lite kaxig ikväll?

Nejdå, det är bara min vanliga kaxighet, som tur är för alla andra här så var procenten låg igår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-05 23:24

Äsch vilken tråkig film, kunde inte Teliapappan skaffat en?

Exakt kunde inte Teliapappan skaffat en eller sonen när han väl ska till skolan igen.

De har tagit bort AT&T logan från filmen men kartor och menyer är på engelska. Den iPhone jag har fått är har svenska menyer och knappar. Varför väljer de att bara översätta ljudet?

Dom snålar. Lägger inte en spänn på att prodda en ny svensk variant. Vilket jag kan förstå - litet land - litet märke.

Att dom över huvud taget köper reklamtid i teve förvånar mig. Har föräljningen/efterfrågan droppat av det dåliga ryktet? Någonting har hänt.

Ursprungligen av Mats Larsson:

De har tagit bort AT&T logan från filmen men kartor och menyer är på engelska. Den iPhone jag har fått är har svenska menyer och knappar. Varför väljer de att bara översätta ljudet?

Senast redigerat 2008-09-05 23:55
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-07 20:21
Ursprungligen av Zimmerman:

Dom snålar. Lägger inte en spänn på att prodda en ny svensk variant. Vilket jag kan förstå - litet land - litet märke.

Att dom över huvud taget köper reklamtid i teve förvånar mig. Har föräljningen/efterfrågan droppat av det dåliga ryktet? Någonting har hänt.

Eller så får de inte använda egen reklam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 22:40
Ursprungligen av Northwiz:

Eller så får de inte använda egen reklam.

Precis, svårt att se att Apple vill se en iPhone i handen på looser-farsan.

Jag gillart.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-06 00:26

Så fort speakern började prata, och framförallt när man hörde ordvalen fick jag ett akut behov av att gräva öronen ur skallen med en gaffel.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 02:00
Ursprungligen av Buckner:

Så fort speakern började prata, och framförallt när man hörde ordvalen fick jag ett akut behov av att gräva öronen ur skallen med en gaffel.

Tänkte du också på "en annan del av Köping"?

Ursprungligen av Buckner:

Så fort speakern började prata, och framförallt när man hörde ordvalen fick jag ett akut behov av att gräva öronen ur skallen med en gaffel.

Precis vad jag tänkte.

Var det inte lite många underliga meningar i den filmen? Blixtsnabb. Helt fantastisk.
Vilken ålder talar de med egentligen?

Hoppas att detta inte var den enda de tänker sända och att den var ett olycksfall i en i övrigt bra serie, eller något.

Jo...jag reagerade också över den töntiga speakern...verkligen dött...platt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 10:15

Konstigt att dom satsar om du kommer att mista exklusiviteten?

Yes!!

Jag gissar att Apple inte tillåter att operatörerna använder iPhone i egentillverkade reklamer utan tvingar dem att köra Apple's egna. Väldigt trist, för Telia hade kunnat göra något riktigt bra ihop med Telia-farsan.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-07 00:20
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag gissar att Apple inte tillåter att operatörerna använder iPhone i egentillverkade reklamer utan tvingar dem att köra Apple's egna. Väldigt trist, för Telia hade kunnat göra något riktigt bra ihop med Telia-farsan.

No shit, nobelpriset nästa för dig ? :----)

Ouch. Vad tydligt det blir att översättning handlar om så mycket mer än att, ja, översätta orden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 12:14

Oh well...bättre än ingenting. Och tusen gånger bättre än den patetiska Telia-familjen. Hua!

Bevaka tråden