Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag ut min webbsida till min domän?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en kursgård med självhushåll som jag vill föra ut med en enkel hemsida som jag gjort 2 provsidor till med IWeb. Vi har köpt en domän men vet inte hur vi ska gå vidare. Vår gamla hemsida ligger kvar under ComHem och jag lyckas inte ens ändra vår e-postadress till Comhems, utan där står en gammal Chelloadress... Hur ska jag göra på ett enkelt sätt som inte kostar så mycket. huset kostar redan bara för att gå runt så vi har just inga pengar! Kan ni rekommendera något bra webbhotell som funkar med IWeb?
Tack för alla pigga ideer!
Marina

Varför inte ta och prata med grabbarna som rullar det här stället?
(Björnström)

Det kanske räcker med ett .mac.se-abonnemang ?

Jag tror inte man kan koppla en egen domän till sitt mac.se-konto? Eller?

Jag har själv tidigare enbart kört bredbandsleverantörens egen "hemsida"-deal.
På Bredbandsbolaget fungerade det väldigt bra.

Om inte Mac.se fungerar så har välan Björnström&Co "riktig" spejs på en server de säljer ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-05 23:08

Är det en liten sida som inte inehåller avancerade saker (php etc)?
Fast det borde det inte vara om du använt iWeb

Med liten menar jag under 20 MB?

I så fall skulle jag rekommendera space2u.com - deras lilla paket kostar 300 kr/år och hos dem kan du få handfast telefonsupport och även hjälp att peka om domänen

Jo, jag vet att många andra erbjuder bra hjälp men oftast kostar det mer eftersom man får mer plats och funktioner, som man kanske inte behöver.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-09-06 11:10

Jag fick det här tipset av en arbetskamrat. Han är mycket nöjd med dem. Och dessutom är de billiga, från 12 kr/mån, för 3000 MB!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 15:31
Ursprungligen av habero:

Jag fick det här tipset av en arbetskamrat. Han är mycket nöjd med dem. Och dessutom är de billiga, från 12 kr/mån, för 3000 MB!

Jag kör one.com som webbhost på ett par siter, och jag kan också varmt rekommendera dom.
Jag har haft en del downtid, men det var i samband med att de uppdaterade sina SQL servrar.
Efter det har det inte varit några problem.

Har haft dom som webbhost sen -95.

De har dessutom en bra support som du enkelt når via chat direkt från deras hemsida.
Så det hade jag satsat min påse bananer på...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 19:14

Klarar man sig med de billigare webbhotellens chattsupport så ska man satsa på det - för det blir billigast.

Själv är min erfarenhet av tex One att chatten (engelska på kvällstid) ofta utmynnar i att man ska skicka ett epostmeddelande till deras andra support och sedan tar det någon dag och supportandet sker sedan via epost (ganska långsamt)

Vill man däremot ha handfast hjälp och kunna prat med någon på svenska så finns det annat- Mitt förslag gällde endast om man skulle ha en liten webbplats (även om det får plats mycket på 20MB) och inte behövde andra resurser

Hej

jag har haft och har Webbhotell, Domän, Webbshop | Surftown.se sedan ca 5 år och det fungerar utmärkt,
dels med en mindre sida som sedan växt ut mera, och dels med en sida som var lite mera omfattande från början.den ena sidan är väldigt orörd, medan dena andra kan och ändras ofta
de har en bra suport, och som jag ser det hyggliga priser

MVH

Murphy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 16:33

... one.com och deras subdomänsystem är toppen, det är bara att göra en mapp med en egen index-fil i så har man ytterligare en adress förvisso utan www.

katt.iofs.se

1
Bevaka tråden