Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej Hopp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-08-24 13:21

Är nybakad medlem i detta forum.

39-årig "datorfreak" av det mer inbitna slaget.

Hade tänkt göra en presentation men så började jag mitt medlemsskap med att skriva i switcher och ja det blev liksom presentationen.
Men utöver den informationen kan jag säga att jag har hållit på med datorer hela mitt vuxna liv. För mig är det (sorgligt enligt vissa) mer en livsstil än något annat. Detta har dock blivit en stor fördel för vissa i min omgivning.
Mitt "byte" till mac är inte ens ett år gammalt. Fick min första bärbara (macbook) december 2007 och därefter fanns det ingen väg tillbaka.

Vad har jag då mina Mac datorer till?
Tja det är en fråga om foto hantering, lite film, textskrivande, spel förstås (bootcamp & Mac native), kommunikation, informationssamlande & inhämtande (web), vmware Fusion för mina windows & Linux Ubuntu behov, testning av freeware & sharware, datorhjälp till vänner & familj m.fl. Administrerar också min egen mini webportal med flera mini-bloggar (samt även en större blogg på Blogger.com).
Typiskt "datornerd" beteende

Länk till switcher inlägget jag gjorde (som säger mycket mer) Postning.

Välkommen!
Kul med ytterligare en som varit med i datorvärlden så länge (själv är man inte tillräckligt gammal, err *host*, vuxen menar jag , för att kunna ha varit med i amiga-eran).
Härligt att du kör lite olika OS också.

Hoppas du får det gött här på 99
Ha det fint!

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-08-24 15:08
Ursprungligen av Andreas Th:

Välkommen!
Kul med ytterligare en som varit med i datorvärlden så länge (själv är man inte tillräckligt gammal, err *host*, vuxen menar jag , för att kunna ha varit med i amiga-eran).
Härligt att du kör lite olika OS också.

Hoppas du får det gött här på 99
Ha det fint!

Man tackar så hjärtligt
Det är riktigt bra stämning på detta forum. Det var bland det första jag kände av i varje fall. Dessutom, ålder är inget att vara blygsam med. Med åren kommer förhoppningsvis mer vishet och insikt så det är bara bra. Det enda negativa är den rent biologiska degraderingen. Kunde man bara bli av med eller minska den så vore ju allt tipp-topp

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-07 13:18

Välkommen!

Datorer är bra för de är en av de få saker man kan använda genom hela livet. Har 85 åriga släktingar som använder sin PC dagligen och videochattar med sina barn som finns över hela världen. Sedan finns det ju enkla program för små barn. Själv hör jag nog till dom äldsta här så dom flesta skulle kunna vara mina barn ! Ja det händer en del med kroppen men du är väl för ung för att varit med om något större "förfall" ? Vänta tills du vaknar på morgnarna, titta på din kropp och undrar varför man ligger kvar. Själv har man i hjärnan redan klätt på sig och är på väg ut. Hjärnan verkar stanna i 20-årsåldern.
Välkommen hit unge man !

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-09-09 17:16
Ursprungligen av KaRo:

Välkommen hit unge man !

Hahhaha

Välkommen ett riktigt super forum är det

me.

Välkommen hem

1
Bevaka tråden